178496
۰۸ مهر ۱۳۹۷

ویژه‌برنامه‌های “هفته ملی کودک” در گیلان برگزار می‌شود

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: برنامه‌های متعددی به‌مناسبت هفته ملی کودک در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، اسفندیار ضیایی در نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک در استانداری گیلان با اشاره با اینکه برجسته‌سازی دوران کودکی مقوله‌ای حائز اهمیت است اظهار داشت: توجه به نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروز از مباحث اولویت‌‌دار اجتماعی محسوب می‌شود.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، توجه دادن مخاطبان به هویت ملی و بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام در رابطه با حقوق کودک از جمله اهداف ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در گیلان است.

ضیایی با تاکید بر اینکه برنامه‌های متعددی به‌مناسبت هفته ملی کودک در گیلان برگزار می‌شود ابراز داشت: معرفی سازمان‌های فعال درحوزه‌ کودک به جامعه و فراهم‌سازی فرصت هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال در این حوزه می‌تواند از دستاوردهای اجرای این برنامه‌ها باشد‌.

 

وی با اشاره به اینکه توجه بیشتر به آینده‌سازان جامعه امری قابل توجه است اعلام کرد: دغدغه‌های زیست‌محیطی، حق آموزش، بحران آب، یادآورشدن اهمیت حوزه فضای مجازی و ایجاد فرصت‌های برابر برای کودکان از مهم‌ترین رویکرد‌ برنامه‌های هفته ملی کودک است.

ضیایی گفت: “کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی”، “کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی”، “کودک، صلح، بازی و نشاط”، “کودک، رسانه و ارتباطات”،”کودک، آموزش، سلامت و ایمنی”، “کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر” و “کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه” عنوان روز‌های هفته ملی کودک است.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان اینکه ظرفیت‌های گسترده‌ای در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که‌ می‌تواند به غنی‌سازی این برنامه‌ها کمک‌ کند افزود: روز و هفته ملی کودک محدود به زمان مشخصی نیست‌ و همواره باید به کودکان توجه ویژه داشت.

 

ضیایی با تاکید بر اینکه تمامی ایام سال باید به‌عنوان روز کودک مورد توجه قرارگیرد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی این حوزه به‌درستی می‌توانند در سایه هم‌اندیشی و هم‌افزایی به‌عنوان رسانه‌ای در خدمت کودکان عملکرد مثبت و روشنی را ارائه دهند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار