موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17799
۱۸ خرداد ۱۳۹۶

بررسی زبان‌شناسی ادبیات‌کودک در شماره‌جدید نارنج

نشریه‌ی تخصصی «نارنج» در مجلد سوم خود، بحث «زبان‌شناسی و مطالعات زبانی در ادبیات کودک و نوجوان» را در دستور کار قرار داده و از کارشناسان، پژوهشگران و صاحب نظران ادبیات و زبان‌شناسی کودک و نوجوان دعوت کرده با نگارش مقلاتی در چارچوب این نشریه همکاری کنند.

به گزارش کودک پرس، نشریه‌ی تخصصی «نارنج» در مجلد سوم خود، بحث «زبان‌شناسی و مطالعات زبانی در ادبیات کودک و نوجوان» را در دستور کار قرار داده و از کارشناسان، پژوهشگران و صاحب نظران ادبیات و زبان‌شناسی کودک و نوجوان دعوت کرده با نگارش مقلاتی در چارچوب این نشریه همکاری کنند.
«ذهن و زبان مؤلف در آثار کودک و نوجوان»،«نقش ادبیات در مراحل متعدد شکل‌گیری زبان کودک»،«تناسب یا عدم تناسب زبان آثار انتخاب شده در کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف»،«باید و نبایدهای زبانی در کتاب‌های آموزشی کودکان و نوجوانان »،«زبان، رمز یادگیری یا وسیلة ارتباطی با مخاطب کودک و نوجوان»،«نقش تداعی معانی در زبان شعر کودک و نوجوان»،«نقش شعر در زبان‌آموزی خردسالان»،«تأثیر شعر و داستان در مراحل رشد و تکوین زبان کودک و نوجوان»و…برخی از محورهای این مقالات عنوان شده اند.
بر اساس اعلام قبلی مقالات الزاما بایددارای چکیده باشند و حداقل حجم آنها 3000 کلمه و حداکثر 8000 کلمه باشد.همچنین مقالات باید دارای ارجاع درون متنی و منابع پایانی باشد.

مهلت ارسال آثار تا پنجم شهریور ماه سال جاری معین شده است.

«نارنج» به صورت دو فصلنامه و به دو زبان فارسی و انگلیسی (چکیده) با مدیر مسئولی افسون امینی و سردبیری خسرو آقایاری منتشر می‌شود.

منبع : ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار