17647
۱۳ خرداد ۱۳۹۶

رونمایی از كتاب ” ميوه جادويي” با حضور مصطفی رحماندوست

در این مراسم با حضور اساتيد و مسئولان حاضر در مراسم ، از كتاب (ميوه جادويى)رونمايى شد و سپس جمعي از كودكان ، داستانها و اشعار خود را در حضور استاد رحماندوست خوانده ويژگيهاي مثبت آنها مورد تحليل قرار گرفت.
به گزارش کودک پرس، أنوشيروان پيش دار رئیس حوزه هنری استان در اين مراسم  گفت: کتاب “میوه جادویی” با موضوع کودک و نوجوان از تولیدات واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری هرمزگان ،  توسط سرکار خانم مژده عباسی به  به رشته تحریر درآمده و سرکار خانم  مطهـره پلاسـی زاده آن را تصویرسازی کرده و طراحی گرافیک  آن را مهری لشکری انجام داده است.
وی ادامه داد:ادبیات کودک و نوجوان بایستی به‌صورت جدی موردتوجه مسئولان قرار گیرد زیرا  کم‌کاری درزمینهٔ ادبیات کودک و نوجوان باعث عقب‌ماندگی فرهنگی در یک نسل خواهد شد.
وی اضافه کرد: هدف حوزه هنری جریان سازی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است تا تمام کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند را متمرکز نموده و با هم‌افزایی ، از همه ظرفیت‌های موجود در جهت  کشف استعدادها، آموزش و تولید اثر فاخر و دارای محتوی استفاده نماید.
على رضايى محقق وپژوهشگر استان در ادامه  افزود: نگاه والدین به چهره کودک و لمس دست او هنگام خواندن یک شعر ، در دنیایی که امروز کمتر شاهد این ارتباطات هستیم ، در استحکام هر چه بیشتر روابط عاطفی میان فرزند و والدین تاثیر گذار است .
وي تاكيد نمود بايستي بر آثار توليد شده در حوزه كودك و نوجوان نظارت دقيق وكاملي صورت گيرد تا ذهن مخاطب درگير شتابزدگي و مسائل متفرقه نشود.
سپس نويسنده كتاب در خصوص اثر خود و نحوه توليد آن و نوع ارتباط با كودكان و نوجوانان توضيحات مبسوطي را ارائه نموده  و از حوزه هنري هرمزگان به دليل حمايت وپشتيباني  از نويسندگان استان تقدير و تشكر نمود.
در ادامه دكتر رحماندوست تعريفي متفاوت از داستان را ارائه نمود ویادآور شد: در داستان باید جان کلمه را بیرون کشید و همین امر امکان خیال‌پردازی به مخاطب را ایجاد می‌کند و این خیال ، کودکان را به کتاب‌خوانی علاقه‌مند می‌ سازد.

رحماندوست ادامه داد: کودک با خواندن داستان دریچه‌ای نو پیش چشمانش گشوده می‌شود و همین امر باعث می‌شود به صورت غیرمستقیم پیام‌های مثبت را دریافت نمايد.وی همچنین ارتباط موثر بزرگ‌سالان با کودکان را از طریق داستان و شعر، بسيار موثر دانست و افزود: بچه ها با شنیدن شعر و داستان ، درس‌های ارزشمندی  را مي آموزند،  زيرا قدرت ادبيات در تفهیم مسایل به کودک و نوجوان بسیار زیاد است

درپايان با حضور اساتيد و مسئولان حاضر در مراسم ، از كتاب (ميوه جادويى)رونمايى شد و سپس جمعي  از كودكان ، داستانها و اشعار خود را   در حضور استاد رحماندوست خوانده  ويژگيهاي مثبت آنها مورد تحليل قرار گرفت.
برگزاري نشست تخصصي با نويسندگان استان و پرسش و پاسخ  ،  پايان بخش اين مراسم ٤ ساعته بود.

منبع : روابط عمومى حوزه هنرى استان هرمزگان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار