موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
176335
۲۶ شهریور ۱۳۹۷
عمران خان اعلام کرد:

اعطای تابعیت به فرزندان اتباع خارجی متولد پاکستان

نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: به فرزندان اتباع خارجی به ویژه مهاجران افغانستانی و بنگلادشی که در پاکستان متولد شوند،حق شهروندی داده می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، در اسلام‌آباد، «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: به فرزندان اتباع خارجی به ویژه مهاجران افغانستانی و بنگلادشی که در پاکستان متولد شوند،حق شهروندی داده می‌شود.

خان در سفر به «کراچی» بزرگترین شهر پاکستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دستور اعطای شهروندی به فرزندان اتباع افغانستانی و بنگلادشی را داده‌ام.

وی مشکلات آموزشی و بهداشتی کودکان افغانستانی و سایر اتباع خارجی را یکی از علت‌های اعطای تابعیت به آن‌ها اعلام کرد.

عمران‌خان اظهار داشت: دولت‌های قبلی درخواست مهاجران افغانستانی را رد کردند اما بعد از تجمع پناهجویان افغانستانی مقابل منزلش تصمیم گرفت خواسته آن‌ها عمل کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش نخست وزیر پاکستان در دیدار با مقامات ارشد امور پناهندگان سازمان ملل گفت: مهاجران افغانستانی دیگر به صورت اجباری اخراج نمی‌شوند و اسلام‌آباد همچنان میزبان آن‌ها خواهد بود.

براساس آمار دولت پاکستان بیش از دو میلیون و پانصد هزار مهاجر افغانستانی در پاکستان حضور دارند که بیش از یک و نیم میلیون نفر از آنها ثبت قانونی شده‌اند اما یک میلیون نفر دیگر از مدارک شناسایی و اقامت قانونی برخوردار نیستند.

در سال‌های گذشته پاکستان سیاست خصمانه‌ای علیه مهاجران افغانستانی  و اخراج اجباری آنها در پیش گرفته بود.

پاکستان اعلام کرده بود که اردوگاه‌های مهاجران افغانستانی به محل مخفی شدن تروریست‌ها تبدیل شده است و آن‌ها باید هر چه زودتر به کشورشان بازگردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار