176199
۲۶ شهریور ۱۳۹۷

دانش‌آموزان فارس به یاد حضرت قاسم(علیه‌السلام) مشق عشق نوشتند

گردهمایی دانش آموزان استان فارس به مناسبت سوگواری نوجوان ۱۳ ساله کربلا حضرت قاسم ‌بن الحسن(علیه‌السلام) با عنوان ‘احلی من العسل’ در ۵۵ بقعه متبرکه با محوریت حرم سید علاءالدین حسین(علیه‌السلام) برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، این آیین که به صورت ملی در نقاط مختلف ایران اسلامی اجرا می شود، با حضور 1357 دانش آموز در شیراز اجرا شد.
دانش‌آموزان در این آیین با یادکرد از 36 هزار شهید دانش‌آموز دفاع مقدس در سوگ حضرت قاسم‌بن الحسن(علیه‌السلام) ندای لبیک یا حسین(علیه‌السلام) سر دادند.
در این آیین سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس که قرار است فردا بر دستان مردم شیراز تشییع شوند و در شهرستان های فارس آرام گیرند، توسط دانش آموزان شرکت کننده در این همایش بدرقه شدند.

از جمله برنامه‌های همایش احلی من العسل قرائت زیارت عاشورا، اجرای سرود قاسم ابن‌الحسن (علیه‌السلام) توسط دانش‌آموزان، روضه‌ خوانی، سینه‌ زنی و تواشیح بود.

این همایش با همکاری هیات‌ امنای امامزادگان و ادارات اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

عبارت احلی من العسل پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (علیه‌السلام) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) است که پرسید مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت: مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار