موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17614
۱۳ خرداد ۱۳۹۶

جدیدترین اخبار درباه فراخوان جشنواره تئاتر کودک

فراخوان بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به زودی اعلام خواهد شد. فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تغییری بنیادین در شکل و ساختار کلی جشنواره آنطور که تا کنون وجود داشته نداده است اما سعی شده با رویکرد دیگری به بخش های مختلف نگاه شود.

به گزارش کودک پرس، مریم کاظمیدرباره تغییرات این دوره جشنواره در فراخوان گفت: فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تغییری بنیادین در شکل و ساختار کلی جشنواره آنطور که تا کنون وجود داشته نداده است اما سعی شده با رویکرد دیگری به بخش های مختلف نگاه شود.
وی افزود: فراخوان این دوره جشنواره دارای رویکرد متناسب با شعار امسال جشنواره و کدگذاری اهداف آینده تئاتر کودک در دراز مدت است.
وی ادامه داد: در این جشنواره ضمن بهره گیری از دوره های گذشته و تاکید بر شعارها و اهداف قبلی شعار جدیدی برای جشنواره امسال انتخاب کرده ایم که برگرفته از شرایط فعلی تئاترکودک و تشخیص بعضی کمبودها است.
وی با بیان این که انتخاب شعار امسال «کودکی، همسفر قصه ها» با هدف اهمیت به قصه و قصه گویی و نوع روایت در مسیر نزدیک شدن به مخاطبان است، ویژگی فراخوان امسال را سادگی ، حفظ انسجام گروه ها و نزدیک شدن به آرمان هنری دانست.
دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: کار من و هر دبیری باید ادامه کار قبلی باشد نه رد آن زیرا همه مشکلات ما از سلیقه های فردی جدا از هم ناشی می شود.
کاظمی یادآور شد: بدون داشتن چشم انداز چند ساله هیچکس نمی تواند قدمی رو به جلو بردارد و چشم انداز پویا روی کوشش سال های قبل استوار است.
وی تاکید کرد: هدف اصلی جشنواره اجرای نمایش و جذب مخاطبان و علاقمندان بیشتر برای نمایش ها و ایجاد تفکر سالم در خانواده هاست تا روزی برسد که هر خانواده رفتن برای دیدن نمایش را مثل مدرسه رفتن بدیهی بداند.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر سالن جدیدی تاسیس نشده و ستاد جشنواره در کنار این مساله باید از همکاری سایر ارگان ها در همدان بهره مند باشد تا بتواند مسئولیت های خود را سامان دهد.
وی تاکید کرد: هدف اصلی جشنواره اجرای نمایش و جذب مخاطبان و علاقمندان بیشتر برای نمایش ها و ایجاد تفکر سالم در خانواده هاست که روزی برسد که هر خانواده رفتن برای دیدن نمایش را مثل مدرسه رفتن بدیهی بداند و مخاطب بیشتر یعنی سالن های بیشتر و مسئولیت بیشتر.
کاظمی در پایان گفت: هنوز سالن جدیدی تاسیس نشده و ستاد جشنواره در کنار این مسئله باید از همکاری سایر ارگان ها در همدان بهره مند باشد تا بتواند مسئولیت هایش را سامان دهد.
بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور 347 گروه نمایشی آذرماه 95 در همدان برگزار شد.

منبع : روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار