175931
۲۴ شهریور ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان مطرح کرد؛

۱۳۷ کودک اصفهانی به فرزندخواندگی گرفته شدند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در یک سال اخیر ۱۳۷ واگذاری طفل به خانواده‌ها اهدا شد که در نوبت فرزندخواندگی بودند.

به گزارش کودک پرس ، کارگروه اجتماعی استان اصفهان با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار اصفهان و جمعی از مدیران کل استانی تشکیل شد.

مرضیه فرشاد در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد بهزیستی استان اصفهان تشریح کرد: 132 مرکز شبانه‌روزی در سطح استان خدمات بهزیستی ارائه می‌کنند و 110 هزار معلول تحت پوشش، 22 هزار مستمری‌بگیر و 10 هزار زن سرپرست خانوار داریم.

وی اضافه کرد: 115 مرکز درمانی اعتیاد در اصفهان داریم، 22 هزار کودک در نیمه اول 97 غربالگری بینایی و 35 هزار کودک غربالگری شنوایی شدند، همچنین 6 هزار زوج هم مشاوره پیش از ازدواج دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان این‌که 46 هزار تماس با بهزیستی اصفهان در 3 ماهه ابتدایی سال جاری انجام شد، اضافه کرد: در یک سال اخیر 137 واگذاری طفل به خانواده‌ها اهدا شد که در نوبت فرزندخواندگی بودند.

 

وی یادآور شد: در استان اصفهان 16 اورژانس اجتماعی فعالیت دارند و اردستان و نائین هم در دست اقدام است؛ هزار و 956 خانواده چند قلو از جمله 4 خانواده 5 قلو در اصفهان داریم که در کشور بی‌نظیر است.

فرشاد خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی کامل در هیچ‌کدام از زیرمجموعه‌هایمان نداریم، برای نمونه زنان سرپرست خانوار برخی به عهده کمیته امداد و برخی را بهزیستی پوشش می‌دهد.

 

اسدالله گرجی‌زاده مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: در کشور به ازای 100 هزار نفر 300 زندانی و در استان 291 نفر وجود دارد، در مجموع 32 هزار زندانی در اصفهان وجود دارد که 80 هزار خانواده را درگیر می‌کنند.

وی افزود: سرقت با 22 درصد، مواد مخدر 20 و جرائم مالی با 18 درصد بیشترین فراوانی را در میان جرائم دارند، در گذشته مواد مخدر رتبه اول را داشت اما در سال‌های اخیر سرقت سبقت گرفته است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان ادامه داد: 9 درصد مجرمان خطرناک و 18 درصد کمتر از شش ماه محکومیت دارند؛ 98 درصد مردان و 2 درصد خانم هستند.

 

گرجی‌زاده با بیان این‌که سال گذشته حدود 10 هزار نفر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته و مدرک گرفتند، عنوان کرد: سالانه 5 هزار نفر نیاز به مراقبت‌های پس از خروج دارند اما تنها 170 نفر را توانسته‌ایم پوشش دهیم.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار