175012
۱۸ شهریور ۱۳۹۷

برگزیدگان جشنواره فیلم کودک با رویکرد پیشگیری معرفی شدند

دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم کودک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: هیات داوران این معاونت برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را در سه بخش کارگردانی، فیلمنامه و تهیه کنندگی اعلام و همچنین از دو هنرپیشه خردسال قدردانی کرد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی افتخاری با اعلام برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در بخش جلوه گاه امید (ویژه معاونت اجتماعی قوه قضاییه)، افزود: هیات داوران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه متشکل از پروانه مرزبان، انسیه شاه حسینی، احمد جولایی، مجید قناد و محمد ایمانی فولادی پس از دیدن و بررسی آثار سینمایی اکران شده در این دوره از جشنواره، برگزیدگان در بخش آثار بلند سینمای ایران و آثار بلند داستانی (شبکه خانگی) اعلام کردند.

وی اضافه کرد: اگر چه هیات داوران معاونت اجتماعی قوه قضاییه یک روز قبل از اختتامیه رأی خود را اعلام کردند اما نکته جالب اینجاست که برگزیدگان این داوران دقیقا با برگزیدگان آرای داوران سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان مطابقت داشته است.
به گفته افتخاری، هیات داوران در بخش کارگردانی به اتفاق آرا، ضمن احترام به تلاش همه کارگردانان این دوره از جشنواره، جایزه بهترین کارگردانی را شامل تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و جایزه نقدی چهارمیلیون تومانی بود که «پرنیا کاظمی پور» کارگردان فیلم «بُروا» تقدیم کردند.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان معاونت اجتماعی قوه قضاییه اظهار داشت: این داوران در بخش فیلمنامه با رعایت نکات فنی موجود، جایزه و رأی خود را بدون تقدم و تأخر مشترکا به «بهروز غریب پور» به خاطر فیلمنامه سینمایی «اردک لی» و «هادی شریعتی» به خاطر فیلمنامه سینمایی «در میان امواج» تقدیم کردند که این جایزه شامل تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد است.
افتخاری تصریح کرد: هیات داوران در بخش تهیه کنندگی ضمن احترام به همه کسانی که توان مالی خود را در راه خلق آثار فرهنگی و هنری به کار می گیرند، جایزه خود یعنی تندیس ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، لوح تقدیر و مبلغ 60 میلیون ریال وجه نقد را به طور مشترک به «عبدالله باکیده» تهیه کننده فیلم سینمایی «عینک» و «وحید نیکخواه آزاد» تهیه کننده فیلم سینمایی «سوم شخص غائب» تقدیم کردند.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به منظور کشف استعدادهای جدید و معرفی به جامعه هنری در زمینه بازیگری و همچنین ارج گذاری به تلاش های موثر هنرمندان خردسال، جایزه ای شامل لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ریال را با نظر هیات داوران به «آرین یوسفی» بازیگر خردسال فیلم «بُروا» و و«سانیا رمضانی دره چی» بازیگر فیلم سینمایی «عینک» اختصاص داده است.
افتخاری با بیان اینکه پیشگیری از سنین کودکی یکی از اولویت های برنامه های معاونت اجتماعی قوه قضاییه درسراسرکشور است، گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع­­جرم قوه قضاییه از سال 1394، آثار منتخب راه­یافته به جشنواره فیلم فجر با رویکرد پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی را شناسایی و معرفی کرده است.

وی افزود: امسال نیز این معاونت علاوه بر حضور در جشنواره فیلم فجر، برای نخستین بار در جشنواره فیلم کودک حضور یافته است و با شناسایی آثاری که رویکرد پیشگیری را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به تصویرکشیده اند، از این تولیدات حمایت کرده است.

 

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 8 تا 14 شهریور 97 به میزبانی شهر اصفهان برگزار شده است. در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده شدو هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور نیز در بخش بین الملل این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار