172269
۰۱ شهریور ۱۳۹۷
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

کردستان ۱۰۰ درصد امتیازات طرح نماد را کسب کرد/ کسب ۱۱ عنوان برتر کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: آموزش و پرورش استان ۱۰۰ درصد امتیازات طرح نظام مراقبتا اجتماعی دانش‌آموزان را کسب کرد.

به گزارش کودک پرس ، رشید قربانی اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش و پس از حضور ناظران وزارتی در استان و ارزیابی از نحوه اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان)، کردستان با کسب 100 درصد امتیازات تعریف شده، رتبه اول کشور را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه طرح نماد، برنامه‌ای ائتلافی و کشوری است، افزود: این طرح با مشارکت دستگاه‌هایی چون دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد‌(ره)، ستاد اجرایی حضرت امام‌(ره) و اداره‌کار، تعاون و امور اجتماعی و با محوریت آموزش و پرورش برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری طرح نماد عنوان کرد: این طرح با هدف شناسایی، پایش و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در مدارس و در میان دانش‌آموزان از طریق آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان، اولیاء و همکاران فرهنگی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: در سال گذشته این طرح به صورت پایلوت در 12 مدرسه استان و در دو منطقه آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج و کامیاران عملیاتی شد که با همکاری و همراهی تمام اعضای پروژه به خصوص معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دادگستری استان، رتبه برتر کشوری نصیب استان شد.

قربانی اعلام کرد: در ارزیابی سایر بخش‌ها، کردستان در عملکرد مدیران مدارس مجری در رتبه چهارم و در بخش ارزیابی عملکرد مدرسان طرح نیز در جایگاه سوم کشور ایستاد.

 

وی از اجرای این طرح در سال‌تحصیلی پیش‌رو خبر داد و گفت: نرخ پوشش این طرح در سال تحصیلی 98-97 افزایش خواهد یافت و فرایند اجرای آن وارد فازهای جدید خواهد شد که همکاری و همراهی دستگاه‌های عضو طرح بیشتر از سال گذشته مورد انتظار است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین به موفقیت دانش‌آموزان دوره متوسطه اول استان در چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی پرداخت و بیان کرد: دانش‌آموزان کردستانی در مرحله کشوری این جشنواره موفق به کسب 11 رتبه برتر شدند.

قربانی با بیان اینکه دانش‌آموزان کردستانی در محورهای دست سازه، ادبیات، بازارچه درس کار، پژوهش و زبان انگلیسی موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند، افزود: سوران قادری از دبیرستان دکتر پرتوماه ناحیه یک سنندج در محور دست سازه و نگین رحیمی از دبیرستان فرزانگان شهرستان سقز در محور ادبیات رتبه اول کشوری را بدست آوردند.

 

وی خاطرنشان کرد:  دانش‌آموزان کارآفرین روژان محمدی و دبیر راهنما لیلا قربانی از دبیرستان زکیه آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در محور بازارچه درس کار و فناوری نیز حائز رتبه اول کشوری شدند.

وی افزود: همچنین در محور پژوهش، مبینا تیموری و هانا حکیمی از دبیرستان فرزانگان شهرستان سقز و در محور زبان انگلیسی (ایفای نقش) دانش‌آموزان یلدا ایزدی، نارین صیدی و نازیلا شریعتی از دبیرستان فرزانگان ناحیه یک سنندج رتبه دوم کشوری را به نام خود ثبت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: همچنین در محور فعالیت‌های آزمایشگاهی سیده ستایش حسینی و سپیده قادری از دبیرستان نمونه دولتی شهید نامدار مرادی ناحیه یک سنندج رتبه سوم کشوری را از آن خود کردند.

 

قربانی در پایان این موفقیت ارزشمند را به دانش‌آموزان و اولیای آنان و همچنین کلیه دست‌اندرکاران  چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی تبریک گفت و از تلاش و زحمات مدیران و معاونین آموزش شهرستان‌ها و مناطق، ناظران، داوران، رابطان، کارشناسان متوسطه اول و دبیرخانه جشنواره شهرستان‌ها و مناطق تقدیر و تشکر  کرد.

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار