172130
۳۰ مرداد ۱۳۹۷
مسئول بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی کودکان در مونیخ اعلام کرد؛

آمادگی کتابخانه بین‌المللی کودکان برای دریافت آثار ایرانی

بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی کودکان در مونیخ، آمادگی این کتابخانه را برای دریافت کتاب‌های ناشران ایرانی بعد از اتمام نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، کتابخانه بین­‌المللی کودکان واقع در شهر مونیخ آلمان با بیش از ۶۵۰ هزار جلد کتاب به ۱۳۰ زبان مختلف بزرگ­ترین کتابخانه کودکان دنیاست که مجموعه ‌ای منحصر به فرد از کتاب­‌های کودک و نوجوان چهارصد سال اخیر جهان در آن نگهداری می­‌شود.

«لیلا (رویا) مکتبی‌فرد» که از سال ۲۰۱۷ مسئولیت بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی کودکان را عهده‌­دار بوده­ است، در نامه‌ای سرگشاده به ناشران ایرانی، با اشاره به اینکه این کتابخانه یک کتابخانه واسپاری است که گسترش مجموعه آن از طریق دریافت کتاب‌­های اهدایی از سوی ناشران، نویسندگان و تصویرگران انجام می‌­شود، عنوان کرده است: در حال حاضر قریب به ۴۰۰۰ جلد کتاب فارسی در این کتابخانه موجود است و امیدواریم که با همت و همکاری شما ناشران ایرانی بتوانیم بخش فارسی مجموعه را غنی و به روز نگه داریم.

وی در ادامه این نامه خطاب به ناشران ایرانی یادآور شده است: اگر مایل هستید که نام شما در فهرست اهداکنندگان کتابخانه قرار گیرد و کتاب‌­های انتشارات شما شانس رقابت و بررسی برای درج در فهرست «کلاغ سفید» را پیدا کند، خواهشمندیم که کتاب‌­های خود را برای کتابخانه ارسال کنید.

به گفته خانم مکتبی‌فرد، به منظور تسهیل کار ارسال کتاب­‌ها و پرهیز از پرداخت هزینه‌های پستی، تفاهمنامه‌ای میان کتابخانه مونیخ و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و مؤسسه نمایشگاه­‌های فرهنگی ایران منعقد شده است تا ناشران بدون پرداخت هزینه و تنها با صرف اندکی وقت، جدیدترین کتاب­‌های خود را به دست مسئولان بخش فارسی این کتابخانه برسانند.

 

مطابق اعلام، ناشران ایرانی برای مشارکت در این کار، کافی است کتاب‌­های خود را به کیفیتی که در ادامه این متن خواهد آمد، به دفتر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بسپارند:

کتاب­‌های ارسالی منحصراً تألیفی، منتشر شده در دی، بهمن، اسفند ۹۶ یا نیمه اول سال ۹۷ و چاپ اول باشند.
از ارسال نسخه‌­های مکرر، تجدید چاپ شده، ترجمه، و کتاب­‌های منتشر شده در سال­‌های پیش خودداری شود.
کتاب‌ها در مهلت تعیین شده یعنی تا پنجم شهریور ماه ۹۷ به دفتر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان واقع در تهران، خیابان سمیه، بین مفتح و فرصت، کوچه پروانه، شماره ۲ ارسال شوند.

 

بر اساس این فراخوان، بجز هزینه احتمالی­ ارسال کتاب‌ها از دفتر نشر تا دفتر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نیاز به پرداخت هیچ هزینه دیگری نیست. این انجمن پس از دریافت و بسته‌بندی کتاب­‌ها آنها را به انجمن فرهنگی ناشران و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران می‌­سپارد و این موسسه نیز کتاب­‌ها را همراه با محموله­ بارهای خود به فرانکفورت ارسال خواهد کرد و کتاب­ها در آنجا تحویل غرفه کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ خواهد شد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار