موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
16894
۲۷ فروردین ۱۳۹۶

برگزاری کارگاه فیلمنامه نویسی سینمای کودک در اصفهان

مجید صدیقی، از فعالان سینمای اصفهان نیز در این کارگاه گفت: اگر ما مشکل فیلمنامه داریم و سینمای کودک رنگ و لعاب خوبی نداشته و در حال حاضر هیچ حال مناسب ندارد، می‌تواند از عدم مجاورت ادبیات و سینما باشد.
به گزارش کودک پرس، جلسه مقدماتی دوره های کارگاهی و آموزشی “مبانی فیلمنامه نویسی و اقتباس در سینمای کودک و نوجوان”، پیرو فعالیت ها و برنامه های سال گذشته دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در زمینه آموزش و حمایت از فیلمنامه نویسان شهر اصفهان با همکاری انجمن سینمای جوانان اصفهان در مجتمع فرهنگی فرشچیان برگزار شد.
این کارگاه مقدماتی با هدف آماده‌سازی فیلمنامه نویسانِ کودک و نوجوان برای شرکت در بخش هفتمین مسابقه فیلمنامه‌نویسیِ سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان با حضور علی‌اکبر قاضی‌ناظم، دبیر بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی سی‌امین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و مجید صدیقی یکی از تلاش‌گران عرصه سینمای اصفهان برگزار شد.
علی اکبر قاضی‌ناظم در ابتدای کارگاه گفت: در برنامه‌های امسال سی‌امین جشنواره فیلم کودک در نظر گرفته شده به افرادی که فیلمنامه‌های آن‌ها در مسابقه فیلمنامه‌نویسی برگزیده و شامل تقدیر شود، درصدی از هزینه ساخت فیلمِ همان فیلمنامه منتخب وام بلاعوض پرداخت شود.
وی ادامه داد: بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی در جشنواره امسال راه را برای شرکت همه افراد باز گذاشته و به همه شانس برگزیده شدن را داده است. به این صورت که با در نظر گرفتن 2 گروه فیلمنامه‌نویس‌های حرفه‌ای و اندیشه‌های نو (فیلمنامه‌نویس‌های آماتور و تازه‌کار) در بخش مسابقه، شانس برای همه زیاد است.
وی درباره فیلمنامه‌نویسی در عرصه سینمای کودک و نوجوان گفت: یک زمانی برای شروع کارگردانی و فیلمساز شدن، تفکر افراد این بود که در ابتدا یک کار کودک و نوجوان بسازند تا تجربه کسب کنند. اما این را بدانید که فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان عرصه بسیار سخت و مشکلی است.
ناظم اظهار داشت: برای فیلمنامه‌نویسی در فضای کودک و نوجوان در ابتدا باید کودک و نوجوان را شناخت، باید با روحیات و روانشناسی کودک آشنا بود و زبان کودک را دانست. کودک وقتی به تماشای فیلمی سینمایی می‌آید باید به تماشای فیلمی خوب از جنس خودش آمده باشد و تا پایان فیلم میخکوب شود.
مجید صدیقی، از فعالان سینمای اصفهان نیز در این کارگاه گفت: اگر ما مشکل فیلمنامه داریم و سینمای کودک رنگ و لعاب خوبی نداشته و در حال حاضر هیچ حال مناسب ندارد، می‌تواند از عدم مجاورت ادبیات و سینما باشد.
وی افزود: باید گفت که در حال حاضر بیش از 60 درصد از فیلم‌های برجسته سینمای کودک و نوجوان در جهان و ایران اقتباسی است و برداشتی از ادبیات جهان محسوب می‌شود.
صدیقی در ادامه تصریح کرد: این جلسه حُسن اتفاق و شروع کارگاه‌ها و نشست‌های فیلمنامه‌نویسی جشنواره سی‌ام کودک و نوجوان اصفهان بود.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار