موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
16809
۲۱ فروردین ۱۳۹۶

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان ویژه حوزه کودک

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان از برگزاری شب ادبیات کودک و نوجوان در هفته هنر انقلاب اسلامی در همدان خبر داد و گفت: ورک شاپ مراحل تدوین دانشنامه را نیز در این ایام خواهیم داشت که چند جلد آماده شده و ورک شاپ آن با حضور دکتر اکبری مدیر مرکز دانشنامه نگاری ایران برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس، تیمور آقامحمدی معاون فرهنگی حوزه هنری همدان ضمن اشاره به برگزاری شب ادبیات کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،یادآور شد: ورک شاپ مراحل تدوین دانشنامه را نیز در این ایام خواهیم داشت که چند جلد آماده شده و ورک شاپ آن با حضور دکتر اکبری مدیر مرکز دانشنامه نگاری ایران برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه داستان تلاش‌های خوبی شکل گرفته است، افزود: کتاب مجموعه داستان‌های کودک و نوجوان در یک مجلد قرار است چاپ شود، افزود: از آن جایی که ما ناشر تخصصی کودک و نوجوان در همدان نداریم، در انتشارات سوره مهر آثار چاپ می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان با تأکید بر اینکه حوزه هنری در همدان تنها نهادی است که دوره‌های آموزشی داستان‌نویسی مداوم دارد، تصریح کرد: این در حالی است که کلاس داستان‌نویسی سایر نهادها کلاس‌های مقطعی و محفلی برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هنری همدان دوره داستان نویسی یک و 2 را در مقطع زمانی 6 ماهه داریم که اگر شرایط لازم را در دوره‌ها داشته باشند، به شکل عملی و تئوریک برگزار می‌شود به طوری که پس از گذراندن دوره یک به دوره دوم وارد می‌شود.

آقامحمدی از پیگیری روند چاپ 15 کتاب تألیف شده در سال گذشته در همدان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت جلد رونمایی شده است و مابقی یا در چاپخانه و یا در مرحله رسیدن به چاپ هستند.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان با بیان اینکه روز جمعه دیداری با نماینده ولی فقیه داشته و رونمایی از تولیدات جدید حوزه هنری را خواهیم داشت، گفت: تقدیر از هنرمندان پیشکسوت و جوان حوزه هنری که آثار خوب و تأثیرگذاری را خلق کردند، تقدیر خواهند شد و از حمید حسام نویسنده متعهد همدان نیز به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی تقدیر می‌شود.

وی به برگزاری هفتمین شب آواز هگمتانه با حضور اهالی موسیقی اشاره کرد و گفت: نشست مشترک داستان‌نویسان و شاعران استان مرکزی و همدان نیز در دو بخش داستان و شعر برگزار می‌شود و خوانش و نقد و بررسی آن را نیز خواهیم داشت.

آقامحمدی با اشاره به اینکه کارگاه منوچهر مشیری هنرمند همدانی و مستندساز نیز برگزار می‌شود، افزود: این هنرمند متعهد آثار مستندی از دوران مبارزات انقلاب اسلامی خلق کرده است که ضمن بررسی آثار در این کارگاه، کارگاه آموزشی مستند نیز با حضور وی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دو آلبوم موسیقی «صدای شاعر» از یک تا چهار و «شوریده شهر» سال گذشته منتشر شد، افزود: چهار آلبوم را نیز پیگیر هستیم که مراحل تولید خود را پایان می‌رسانند.

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار