موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
16676
۱۶ فروردین ۱۳۹۶

نویسندگان به دنیای کودک نزدیک شوند!

فروع‌الزمان جمالی از نزدیک شدن نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان ایران به دنیای این گروه سنی برای خلق آثار ادبی نو خبر داد.

به گزارش کودک پرس، فروع‌الزمان جمالی، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه بسیاری از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان تلاش کرده‌اند تا خود را به دنیای  این گروه سنی نزدیک کنند.  البته این به آن معنا نیست که به صورت کامل توانسته‌اند شرایطی را فراهم کنند تا کودک و نوجوان امروز ما بتواند تصویری واقعی از خود را در آثار این عزیزان ببیند؛ ولی به هر حال تلاش نویسندگان در این زمینه قابل تقدیر است به‌ویژه که برخی از آنان همچون نوید سیدعلی‌اکبر و احمد اکبرپور و …  تلاش کرده‌اند  سبک و سیاق تازه‌ای را در زمینه تالیف آثار ادبی این  گروه سنی رقم بزنند.

او با تاکید بر این‌که حوزه فعالیتش ادبیات کهن است گفت: اگر پرداختن به ادبیات حوزه کودک را به تلاش نویسندگان  در دهه ۴۰ مربوط کنیم، متوجه خواهیم شد که اکثر نویسندگان این گروه سنی در تالیف آثارشان خاطرات خود را منشا اثر قرار می‌دهند و از همین رو کتاب‌های آنان بیشتر کتاب‌هایی ویژه مخاطبان عام بود و نه مختص کودکان و نوجوانان؛ اما رفته رفته این روند به شکل تخصصی‌تر طی شد و خوشبختانه امروزه شاهد هستیم که نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان ما تلاش کرده و می‌کنند تا خود را به جهان این گروه سنی نزدیک‌تر کنند.

جمالی  تصریح کرد: نویسندگانی همچون آرمان آرین در حوزه ادبیات نوجوان آثاری را خلق کرده‌اند که تناسب ویژه‌ای با دنیای نوجوانان دارد و افرادی چون فرهاد حسن‌زاده در خلق آثار خود به دنیای کودکان توجه ویژه‌ای داشته و به  خوبی توانسته‌اند خود را به جهان این گروه سنی نزدیک کنند. همچنین در حوزه ادبیات خردسال و پیش از دبستان که تا سال ۷۸ مورد توجه نویسندگان نبود با ورود آثار ترجمه‌ای، اگرچه ترجمه‌های ضعیف، نویسندگان داخلی به این حوزه نیز اقبال نشان دادند و امروز توانسته‌اند خود را با جهان خردسالان هماهنگ‌تر کنند.

این محقق یادآور شد: به صورت کلی می‌توانم بگویم خوشبختانه نویسندگان ما در حال نزدیک شدن به جهان کودک و نوجوان امروز هستند و این موضوع نه تنها در داستان بلکه در شعر این گروه سنی دیده می‌شود.

منبع:    ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار