166316
۲۷ تیر ۱۳۹۷
سرپرست استانداری کرمان عنوان کرد؛

آشنایی با آسیب‌های اجتماعی را از اوان کودکی در مهدها و مدارس باید آموزش داد

محمد‌جواد فدایی سرپرست استانداری کرمان راهکار مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و رفع محرومیت و فقر را نهادینه کردن آن از اوان کودکی در مهدها و مدارس دانست.

به گزارش کودک پرس ، محمد‌جواد فدایی در دیدار مدیر‌کل و کارکنان بهزیستی استان کرمان که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد با تبریک دهه کرامت اظهار‌داشت: در هفته بهزیستی باید انواع خدمات بهزیستی به جامعه معرفی شود و فرصتی بسیار مناسب است.

وی با اشاره به اینکه امروز اولویت نظام و دولت رفع آسیبهای اجتماعی و رفع محرومیت و فقر از جامعه است گفت: خیلی از کارها را می‌توان بدون منابع مالی انجام داد اما نیازمند شناسایی دقیق ظرفیتهای موجود است.

سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه در استان کرمان باید یک برنامه منسجم برای پرداختن به مشکلات اجتماعی تهیه شود و وضعیت استان را بررسی کرد افزود: افزایش دانش اجتماعی جامعه نباید منتظر دستور‌العمل از مرکز باشد و باید با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش باید از سنین پایین و از مهدهای کودک انجام شود و این رده سنی بسیار با اهمیت است خاطر‌نشان کرد: با توجه به شرایط کشور آموزش قبل از ازدواج را باید جدی‌تر گرفت تا ازدواج موفق را در ادامه داشته باشیم.

فدایی با بیان اینکه جمعیت حاشیه شهر با مشکلات اجتماعی بیشتری روبه‌رو است گفت: توانمندسازی جمعیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر در حال انجام است و به‌همین منظور دفاتر تسهیل‌گری در بعضی نقاط شهر راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: در 10 استان کشور به صورت پایلوت اجرای طرح دفاتر تسهیل‌گری برای رفع و کاهش این مشکلات کلید زد شد که در مرحله اول قرار است در هر 10 استان کشور، دفاتر تسهیل‌گری در محلات حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده شهرها راه‌اندازی شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار