163752
۱۴ تیر ۱۳۹۷

کسب ۲ مدال و ۲ سهمیه حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان توسط ملی پوشان ایران

ملی‌پوشان تیم ملی نوجوانان دو و میدانی ایران در روز نخست رقابت‌های انتخابی المپیک در تایلند به ۲ مدال و ۲ سهمیه حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان دست یافتند.

به گزارش کودک پرس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان از صبح چهارشنبه 13 تیرماه در ورزشگاه بانکوک تایلند برگزار شد و تیم ملی نوجوانان ایران موفق شد در روز نخست این رقابتها به 1 مدال نقره، 1 نشان برنز و 2 سهیمه حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان دست یابد.

نخستین مدال و سهمیه بازی‌های المپیک توسط رحمانی فر کسب شد صبح روز گذشته در ماده پرتاب دیسک، محمدرضا رحمانی فر، نوجوان خوش آتیه تیم ملی دو و میدانی ایران با ثبت رکورد 58.70 متر به عنوان نایب قهرمانی این ماده در مسابقات انتخابی المپیک دست یافت و سهمیه حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان را نیز کسب کرد.

 

در این ماده احمد سعید، پرتابگری از قطر با رکورد 61.28 به عنوان قهرمانی رسید و ژائو چن ژیانگ از چین نیز با رکورد 56.70 متر در جایگاه سوم ایستاد. رضائی زودتر از مدال 100 متر سهمیه گرفت  مهدی رضائی دونده سرعتی کشورمان با زمان 10.99 ثانیه از دور مقدماتی 100 متر به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در رقابتی جذاب با سایر دوندگان در دور نیمه نهایی با ثبت رکورد 10.86 ثانیه ضمن راه یابی به مرحله فینال این مسابقات، سهیمه حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان را نیز کسب کرد.

دونده غیرتی تیم ملی ایران در کورس با برترین‌های آسیا با رکورد 10.81 ثانیه سوم شد و به مدال با ارزش برنز دست یافت. چهارمی فتحی گنجی در پرتاب نیزه علی فتحی گنجی، پرتابگر نیزه تیم ملی دو و میدانی ایران، با رکورد 68.19 متر به مقام چهارمی مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان رسید. در این مسابقه پرتابگر هندی با رکورد 76.13 متر قهرمان شد، ورزشکاری از ژاپن با رکورد 72.04 متر نایب قهرمان و پرتابگر دیگر هندی نیز با رکورد 68.65 متر در جایگاه سوم ایستاد.

 

در بخش دختران نیز تکتم دستاربندان، نماینده دو و میدانی ایران در ماده 1500 متر به زمان 4:58.98 دقیقه به عنوان نهمی رسید. ورزشکارانی از کشورهای ژاپن، هند و چین به ترتیب با زمان های 4:24.21، 4:25.66 و 4:30.45 دقیقه عنوان های اول تا سوم را کسب کردند.

 

به این ترتیب روز نخست مسابقات دو و میدانی انتخابی المپیک نوجوانان با کسب 1 مدال نقره، 1 نشان برنز و 2 سهمیه حضور در بازیهای المپیک نوجوانان (آرژانتین) به پایان رسید.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار