موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
162760
۰۹ تیر ۱۳۹۷

فرهنگیان، سفیران نشر ارزش‌های قرآن، عترت و نماز هستند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه محور تحول جامعه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: فرهنگیان به عنوان سفیران نشر ارزش‌های قرآن، عترت و نماز نقش مهمی در تربیت نسل نوجوان و جوان دارند.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که همزمان با هفتم تیرماه در تالار شهر مشهد برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حضار و متسابقان، ابراز کرد: خداوند را بر نعمت نظام جمهوری اسلامی شاکریم که فضای قرآنی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی افزود: اولویت فرهنگیان در تربیت و انسان‌سازی، ترویج ارزش‌های دین است که امیدواریم با توان بیشتر این فعالیت‌ها ارتقاء یابد تا وظیفه الهی خود نسبت به نسل جوان و نوجوان را به منسه ظهور برسانیم.
مسیب زاده بیان کرد: محور تحول جامعه آموزش و پرورش است لذا اگر آموزش و پرورش فعال و پویا داشته باشیم، کشور و جامعه‌ای پویا خواهیم داشت که در این مسیر فرهنگیان به عنوان سفیران در نشر ارزش‌های قرآن، عترت و نماز نقش موثری دارند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول بنیادی که همه به دنبال تحقق آن هستیم مسائل اعتقادی و اخلاق دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اضافه کرد: تصور نشود که متسابقان در این دوره از مسابقات قرآن صرفأ معلمان دینی و قرآن هستند بلکه در ابتدا پنج هزارنفر در مسابقات قرآن و عترت و نماز شرکت کردند که از این تعداد  ۴۰۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

 

حضور معلمان با رشته‌های علمی مختلف در مسابقات قرآن

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در بین شرکت‌کنندگان معلمان فیزیک، زبان انگلیسی و سایر رشته‌ها نیز داریم که با قرآن مأنوس هستند و در این دوره از مسابقات حضور یافتند.
وی اظهار کرد: خداوند را به خاطر این حضور فرهنگیان شاکر هستیم چرا که خدا با هیچ قومی عقد اخوت نبسته و این شکر نعمت است که نعمت را افزون می‌کند و از طرفی از نعمتی که عنایت فرموده باز خواست می‌کند.
مسیب زاده ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی هدیه الهی است که اگر قدردان آن نباشیم خدای نکرده از ما گرفته خواهد شد، ضمن اینکه شهدایی که در راه این نظام از جان خود گذشته‌اند به گردن ما حق بزرگی دارند که باید قدردان این جان نثاری‌ها باشیم.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز عنوان کرد: اکنون با وجود ۷۵۰ دارالقرآن از یک طرف و برنامه‌هایی از جمله طرح مبین در خصوص موضوع نماز، طرح مصباح در راستای ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) قدم های موثری برداشته شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، راه اندازی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانش‌آموزی را پس از بیست سال از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه برشمرد.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار