موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
162572
۰۷ تیر ۱۳۹۷

برنامه‌های تابستانی برای نونهالان و نوجوانان در راديو و تلويزيون

راديو، شبكه سه سيما و شبكه پويا و نهال سياست‌های خود را برای توليد و پخش برنامه‌های تابستانی و پركردن اوقات فراغت مخاطبانشان به ويژه قشر جوان و نوجوان اعلام كردند.

به گزارش کودک پرس ، راديو در ماه هاي گرم تابستان تمركز ويژه اي بر طنز و گردشگري دارد.

حميد شاه‌آبادي معاون صدا گفت: با شروع فصل تابستان راديو برنامه‌هاي متنوعي براي مخاطبانش در ساعات گوناگون تدارك ديده است .

وي با ييان اينكه برنامه‌هاي تابستان معاونت صدا بر سه محور اصلي تبيين شده است سفر و اهميت به حوزه گردشگري سبب شده امسال بخشي از مركز برنامه‌سازان بر معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استاني باشد و اين حوزه يكي از جذابيت‌هاي تابستان را براي مخاطب فراهم خواهد كرد.

معاون صدا ادامه داد: ارتقاي برنامه‌هاي طنز و سرگرمي شبكه‌هاي صدا ابلاغ شده است و دو شبكه راديويي ايران و تهران در اين حوزه ويژه برنامه‌هايي را براي مخاطبانشان تدارك ديده‌اند.

وي با اشاره به اهميت طنز و شادي آفريني در همه شبكه‌هاي راديويي بيان كرد: حوزه طنز به لحاظ تزريق شادماني و افزايش شادي ‌افزايي اهميت ويژه‌اي دارد و همه شبكه‌ها به شكل كمربندي به آن توجه خواهند كرد.

شاه‌ آبادي گفت: با توجه به اينكه جمعيت قابل توجهي از دانش آموزان و دانشجويان در اين فصل مخاطب شبكه‌هاي جوان، ورزش و صبا خواهند بود برنامه‌هاي ويژه‌اي نيز براي اين گروه سني تدارك ديده‌ايم.

معاون صدا سومين محور برنامه‌سازي راديو را در تابستان به حوزه مسابقات اختصاص داد و گفت: شبكه‌هاي راديويي ظرفيت خوبي براي برگزاري مسابقات راديويي دارند و جذابيت اجراي اين مسابقات و هيجان آن براي شنوندگان، ما را به توسعه مسابقات راديويي سوق داده است ،از اين رو امسال همه شبكه‌ها با تدارك مسابقات و سرگرمي در اين بخش اقدام ويژه‌اي خواهند داشت.

شاه آبادي در پايان اظهار داشت: به زودي همه شبكه‌هاي راديويي برنامه‌هاي خود را با جزئيات در اختيار مخاطبان قرار خواهند داد و معاونت صدا اميدوار است با دست پر به استقبال تابستان برود.

علي فروغي مدير شبكه سه سيما نيز درباره برنامه‌هاي تابستان اين شبكه گفت : تلويزيون به دلايل مختلف در ايام تابستان برنامه‌هاي سرگرم كننده و متنوعي را تدارك ديده است و ما نيز با هدف فراهم كردن اوقات و سرگرم‌سازي مخاطبان چندين برنامه را در كنداكتور تابستاني شبكه گنجانده‌ايم.

وي با تاكيد بر لزوم ايجاد فضاي شاد و پر نشاط براي مخاطبان گفت: امسال نسبت به تابستان گذشته تغييرات مشخصي در برنامه‌ها ديده خواهد شد مخاطبان شاهد چندين مسابقه تلويزيوني خواهند بود.

فروغي در ادامه گفت : توجه به موسيقي و توليد چند اثر كوتاه در اين حوزه نيز مي‌تواند براي مخاطبان اين شبكه قابل توجه باشد.

مدير شبكه سه با اشاره به لزوم پركردن اوقات فراغت جوانان به عنوان مهمترين ماموريت اين شبكه افزود:خط اصلي هه برنامه‌ها در اين فصل تزريق نشاط و شادابي و تامين نيازهاي آموزشي براي پركردن اوقات فراغت جوانان است.

وي افزود : اضافه شدن چند برنامه در حوزه معارفي و فرهنگي نيز رويكرد شبكه در فصل تابستان را تقويت خواهد كرد. فروغي در پايان با اشاره به لزوم توليد برنامه‌هاي جوان پسند گفت: تقويت برنامه‌هاي ورزشي و تأكيد بر علاقه‌مندي جوانان در حوزه‌هاي ورزش و سرگرمي مي‌تواند مخاطب اين شبكه را در اين فصل راضي نگه دارد.

مدير شبكه كودك نيز در تشريح برنامه‌هاي تابستاني شبكه‌هاي پويا و نهال گفت: يكي از مهمترين دغدغه‌هاي خانواده‌ها در تابستان پر كردن اوقات فراغت و سرگرم‌سازي براي كودكان و نوجوانانشان است از اين رو تلاش كرديم سهم خود را در رسانه پر رنگ‌تر كنيم و با دست پر به استقبال تابستان برويم.

محمد سرشار با بيان اينكه در هر دوره سني خردسال و كودك و برنامه‌هاي متنوعي توليد شده است افزود: در كانال نهال فصل سوم برنامه «ورجه وورجه»روي آنتن خواهد رفت و با توجه به ساختار متفاوت و جذابيتش در اين فصل انتظار داريم مخاطبان زيادي از اين برنامه استفاده كنند .

سرشار با اشاره به توليد برنامه«سرسفره خدا» در تابستان گفت: اين برنامه كه پيش از اين در ايام رمضان توليد مي‌شد در فصل تابستان با محور حفظ 14 سوره از جزء سي قرآن پيش از اذان مغرب روي آنتن خواهد رفت.

مدير شبكه كودك از توليد فصل دوم برنامه«خوشمزه»خبر داد و گفت: با توجه به استقبال مخاطبان از اين برنامه در فصل تابستان شاهد فصل دوم «خوشمزه» با اجرايي متنوع خواهيم بود. وي درباره اهميت برنامه‌هاي ويژه خردسال اظهار كرد: در رده سني خردسال شاهد فصل جديد«نقاشي نقاشي» خواهيم بود. برنامه‌هاي «تو هديه خدايي»، «آفتابگردان» و «مامان كلي» نيز با فصل جديد در تابستان اوقات فراغت خوبي براي خردسالان در ساعات صبحگاهي فراهم خواهد كرد.

سرشار با تاكيد بر لزوم توجه به ورزش در خردسالان گفت: برنامه «پهلوانان پويا» با تمركز روي ورزش خردسالان يكي از برنامه‌هاي جذاب تابستان براي كوكان خواهد بود.

مدير شبكه كودك در پايان با اشاره به ساعت پخش برنامه‌ها در اين فصل بيان كرد: بر اساس رفتارشناسي مخاطب در فصل تابستان مخاطبان مي‌توانند از ساعت 8 تا ساعت 24 شاهد برنامه‌هاي اين شبكه باشند.

بديهي است كه با شروع سال تحصيلي زمان پخش برنامه‌ها به روال سابق از ساعت 8 الي 22 برخواهد گشت.

 

 

 

 

منبع: روابط عمومی رسانه ملی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار