162515
۰۷ تیر ۱۳۹۷

خير همدانی مقيم آمريكا ساخت فاز دوم مدرسه‌ای در استان را کلید زد

خیّر همدانی مقیم آمریکا بعد از تکمیل یک فاز مدرسه‌ای در يكی از بخش‌های شهرستان بهار، درصدد احداث فاز دوم مدرسه در بخش دیگری از استان است.

به گزارش کودک پرس، آیین اختتامیه جشنواره بیستم خیرین مدرسه‌ساز در همدان در حالی به کار خود پایان داد که به گفته مسؤولان ذیربط امسال بیش از 30 میلیارد تومان تعهدات خیرین بود و این بدان معناست که این تعهدات هر سال افزایش را نشان می‌دهد.

در این مراسم باشکوه که تعدادی زیادی از خیران شرکت داشتند نکات جالبی بیان شد که حس نوعدوستی افراد را زنده می‌کرد که از جمله آن می‌توان به کار نیک خانم آذین شریفی که خود مقیم آمریکا بود اشاره کرد. این خیر همدانی مقیم آمریکا بعد از تکمیل یک فاز مدرسه‌ای در یکی از بخش‌های شهرستان بهار حال به دنبال احداث فاز دوم در بخش دیگری از استان است. رقم‌های چشمگیری در این جشنواره عنوان شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در این مراسم با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سال 77 فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار کرد: زمانی که این نهال کاشته شد کمتر کسی فکر می‌کرد که ریشه آن تنومند شود.

فرزاد تیموری با بیان اینکه حال پس از 20 سال امروز مجمع خیرین با افتخار به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: خوشبختانه 38 درصد مدارس کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است.

وی با بیان اینکه اداره نوسازی مدارس و آموزش و پرورش وظیفه خود می‌داند در خدمت خیران باشد و همت آنها را ارج نهد، یادآور شد: در جشنواره اول خیران همدانی مبلغ 500 میلیون تومان تعهد شد و این رقم امسال به بیش از 30 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه جمع تعهدات خیرین در همه سال‌ها در استان به 220 میلیارد تومان رسیده است، گفت: بیش از یک‌هزار و 598 کلاس درس به همت خیرین ساخته شده است.

 

وی با بیان اینکه اگر این اقدامات خیرخواهانه در آموزش و پرورش نبود به دلیل عدم زیرساخت‌های لازم با مشکل مواجه می‌شدیم، تصریح کرد: امید است خیران در همه حال یاریگر مجموعه آموزشی باشند. تیموری با بیان اینکه استاندار همدان و نمایندگان استان همکاری لازم را با مجموعه نوسازی مدارس داشتند، گفت: با همت مسوولان استان پروژه‌های عمرانی آموزشی در صدر کارها قرار گرفت.

 

*اعتبار دولتی نوسازی مدارس 50 میلیارد تومان است

 

وی با بیان اینکه از سال 93 تاکنون پروژه‌های عمرانی آموزشی به بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: اعتبار دولتی در سال 93 از 12 میلیارد به 50 میلیارد تومان افزایش یافته و این نشان از نگاه ویژه به این مهم است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه علیرغم همه مساعدت‌ها همچنان نیازمند کمک‌های خیرین و ساخت تجهیزات مناسب برای آموزش و پرورش هستیم، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری هزینه برای آموزش و پرورش خود نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه هیچ کار خیری را نباید کوچک بر شمرد زیرا ممکن است برخی اعمال و کارها از نظر ما یک کار کوچک و بی‌ارزش باشد اما از نظر خداوند بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: امسال بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز با رویکرد «رویش نیک‌اندیشان جوان» در همدان برگزار شد.

لازم به ذکر است در این مراسم پس از تقدیر و تجلیل از خیران تولد 20 سالگی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با حضور مسؤولان و اقشار مختلف برگزار شد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار