161140
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

نگهداری ۵۳۸ کودک نزد خانواده‎های سببی و نسبی در لرستان

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: ۵۳۸ کودک نزد خانواده‎های سببی و نسبی نگه‎داری می‎شوند.

به گزارش کودک پرس ، سلمان کریمیان، درباره فرزندخواندگی کودکان تحت پوشش بهزیستی استان لرستان گفت: برای فرزند خواندگی شرایط خاص خودمان را داریم که برای واگذاری کودکان به خانواده‎های متقاضی کمیته‎ای متشکل از مدیر کل بهزیستی، معاون امور اجتماعی، کارشناس حقوقی و شبه خانواده وجود دارند که شرایط جسمی، روانی، اقتصادی و فرهنگی فرد متقاضی فرزند را بررسی می‎کنند و پس از تایید شرایط فرزندان براساس شرایط سنی متقاضیان واگذار می‎کنند.

 

وی ادامه داد: به دخترانی که ازدواج نکردند و سنی از آن‌ها گذشته، به خانواده‎های بدون فرزند و دارای فرزند این کودکان با حکم قضایی واگذار می‎شوند.

کریمیان مطرح کرد: این کودکان یا پدر و مادرشان فوت کرده‎اند یا مادر طلاق گرفته و پدرشان متواری، معتاد و یا مجهول‎المکان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان با بیان اینکه هم اکنون ۵۳۸ کودک نزد خانواده‎های سببی و نسبی خود نگه‎داری می‎شوند، افزود: ماهیانه به این کودکان ۳۵۰ هزار تومان تحت عنوان امداد پرداخت می‎شود.

وی بیان کرد: همچنین در حال حاضر ۱۰۴ کودک اعم از بدسرپرست و بی‌سرپرست در هشت مرکز بهزیستی استان نگه‎داری می‎شوند.

 

کریمیان افزود: از این افراد نگهداری شده ۵۸ نفر دانشجو مقاطع مختلف تحصیلی داریم که تحت حمایت بهزیستی هستند و مخارج تحصیل آن‌ها را سازمان بصورت صد درصدی پرداخت می‎کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان عنوان کرد: کودکانی که به خانواده‎ها داده می‎شوند تحت نظارت بهزیستی هستند که خانواده آن‌ها را آزار و اذیت نکنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان یادآور شد: بیشتر خانواده‎ها طالب کودکان شیرخوار هستند تا آن‌ها را با اخلاق و فرهنگ خود بزرگ کنند و خبری از پیشینه خودشان نداشته باشند، ممکن است یک کودک ۶ تا ۷ ساله دیر با خانواده اخت ‎شود.

وی گفت: سال گذشته ۲۸ کودک را به عنوان فرزند خوانده به خانواده‎‏های متقاضی واگذار و در عین حال ۵۲ نفر پذیرش شدند.

 

کریمیان تاکید کرد: حتی به افرادی که مقیم خارج از کشور هستند و شرایط اقتصادی اجتماعی خوبی دارند، پس از تحقیقات انجام شده کودک را واگذار می‎کنیم.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار