158424
۱۲ خرداد ۱۳۹۷
دبیر مرجع ملی حقوق کودک در ملاقات با نماینده سازمان ملل:

سازمان ملل در حمایت از کودکان خاورمیانه اقدام فوری کند

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، با اشاره به وضعیت کودکان مظلوم منطقه خاورمیانه که قربانی جنگ، خشونت و تروریسم دولتی هستند، بر ضرورت اقدام فوری سازمان ملل برای پایان دادن به این وضعیت تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ، محمود عباسی که بنا به دعوت وزیر امور خانواده و کودک جمهوری مالت برای شرکت و ایراد سخنرانی در کنفرانس بین المللی «ممنوعیت تنبیه بدنی کودکان» به این کشور سفر کرده است، در ملاقات با «مارتا سونتا پاییس» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت علیه کودکان، افزود: میلیون ها کودک یمنی، فلسطینی و افغانی قربانی جنگ، نسل کشی و تروریسم دولتی هستند و سازمان ملل باید به تکالیف و وظایف انسانی خود عمل کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که منجر به پایان دادن خشونت علیه کودکان و ارتقای حقوق آنان شود استقبال می کند، اظهار داشت: شاخص های ارتقای حقوق کودک در ایران روند رو به رشدی داشته است و از هر برنامه و اقدامی که موجبات ارتقای حقوق کودک را فراهم کند نیز استقبال می کنیم.

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری افزود: سکوت مرگبار مجامع بین المللی در قبال کودکان مظلوم یمن که قربانی جنگ و خونریزی و نسل کشی دولت سعودی هستند، غیرقابل قبول است.
عباسی یادآور شد: قحطی و وبا در آستانه فصل گرما میلیون ها کودک را تهدید می کند و سازمان ملل باید برای این مساله چاره ای بیندیشد.
وی همچنین گزارشی از وضعیت حقوق کودک در چارچوب قوانین و مقررات مصوب ارایه و تاکید کرد: لایحه جامعی در زمینه حقوق کودک در پارلمان ایران در جریان تصویب قرار دارد که آینده بهتری را برای کودکان ایران رقم خواهد زد.
در این دیدار، سانتا پاییس با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتقای حقوق کودکان در ایران بر آمادگی سازمان ملل برای انتقال تجربه، آموزش حقوق کودک به خانواده ها و دست اندرکاران امر تاکید کرد و همکاری مستمر و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از حقوق کودکان را مثبت ارزیابی کرد.

در این ملاقات یک نسخه کتاب مطالعه تطبیقی حقوق کودک از دیدگاه اسلام و اسناد بین المللی توسط دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به پاییس اهدا شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

 

 

 

منبع: ایران اکونومیست

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار