157641
۰۸ خرداد ۱۳۹۷
رئيس هیأت كشتی استان قم خبر داد؛

عبدي نخستين طلايی كشتی قم در ميادين جهانی سال ۹۷

رئيس هیأت كشتی استان قم از كسب نخستين مدال جهانی سال ۱۳۹۷ كشتی قم با درخشش يكی از فرنگی‌كاران نوجوان اين رشته خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محسن وزیری  اظهار کرد: کشتی قم در دو ماه سپری شده از سال 1397 دستاوردهای بسیار خوبی در رده‌های سنی مختلف میادین داخلی و برون‌مرزی این رشته کسب کرده و قطعا در ادامه نیز سال پرباری برای کشتی قم خواهد بود.

وی ادامه داد: در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان شاهد قهرمانی دو کشتی‌گیر توانمند قم یعنی مهدی ابراهیمی و علی‌اکبر حیدری و مقام سوم علی قیطاسی بودیم و سرانجام از بین این سه کشتی‌گیر، با توجه به نتایج مرحله نهایی این انتخابی، اعزام حیدری به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا قطعی شد.

رئیس هیأت کشتی استان قم ادامه داد: همین کشتی‌گیر یعنی علی‌اکبر حیدری در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی نیروهای مسلح کشورمان به مسابقات نظامیان جهان اعزام شد و با کسب مدال برنز یکی از دو کشتی‌گیر قمی لقب گرفت که در سال جاری موفق به کسب مدال از رقابت‌های جهانی شده‌اند.

وی با اشاره به دیگر مدال‌آور کشتی قم از مسابقات جهانی سال 1397، بیان کرد: این کشتی‌گیر امیر عبدی است که در ترکیب تیم کشتی فرنگی دانش‌آموزان ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان رفت و با شکست دادن تمامی حریفان خود به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافت.

 

وزیری با بیان اینکه رقابت‌های کشتی دانش‌آموزان قهرمانی جهان در کشور مراکش برگزار شد، عنوان کرد: امیر عبدی فرنگی‌کار نوجوان قم نماینده ایران در وزن 51 کیلوگرم این مسابقات بود که با عبور از سد دیگر رقبای خود موفق به کسب نشان زرین طلای این پیکارها شد، در حالی که تیم منتخب ایران به نام خوزستان در این رقابت‌ها حضور داشت و با پنج مدال طلا و سه نقره رتبه نخست بخش تیمی را نیز تصاحب کرد.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار