154550
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

برگزاری جشنواره سفیران سلامت و نوجوان سالم در اردبیل

دومین جشنواره سفیران سلامت و هفتمین جشنواره نوجوان سالم در مرحله استانی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در مراسم اختتامیه جشنواره نوجوانان سالم در کانون شهید رجایی ناحیه 2 گفت: کوله دانش‌آموزان پر از غذاهای آماده و فست فودی است و این نگرانی ما را در دو دهه آینده برای به راه افتادن سونامی بیماری های قلبی و عروقی تشدید کرده است.

منصور صاحب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سفیران سلامت افزود: با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان ما را به اشکال مختلف تهدید می‌کند باید از زوایای مختلف در مسیر کاهش این آسیب‌ها تلاش کنیم.
وی به حساسیت مرحله تحصیل دانش‌آموزان و اهمیت مراقبت خانواده‌ها و معلمان و مربیان در انتخاب یک مسیر صحیح برای پرورش و تعالی نسل آینده اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش با طرح‌های مختلف سعی می‌کند هم دانش‌آموزان و هم خانواده‌های آنها را با آسیب‌ها و تهدیدهای خطرآفرین آشنا کند تا با محافظت بیشتر امکان به انحراف کشیدن دانش‌آموزان ما به حداقل برسد.

وی با اشاره به مشارکت خوب دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان سالم بیان کرد: بیش از 200 اثر ارسالی به این جشنواره با دقت و ظرافت و با بهره‌گیری از تجربیات همکارانمان مورد بررسی قرار گرفت تا از بین آنها 15 نفر منتخب استانی شناخته شده و امکان حضور در جشنواره کشوری را پیدا می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه به فقر حرکتی در بین دانش‌آموزان و افزایش وزن آنها اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی که دانش‌آموزان ما با شیوه تغذیه نامناسب گرفتار برخی بیماری‌ها و تنبلی‌ها شدند ضروری است تا امر ورزش و تغذیه سالم مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه با همراهی مراقبین سلامت در مدارس ما موفق به برگزاری دومین جشنواره سفیران سلامت شدیم تا در این حوزه نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ تغذیه مناسب و گرایش به امر ورزش اهتمامی جدی داشته باشیم.

صاحب افزود: سال گذشته 19 هزار نفر دانش‌آموز و امسال با یک رشد قابل توجه شاهد شرکت 31 هزار نفری دانش‌آموزان در این جشنواره هستیم که در بخش شهرستانی 4 هزار و 500 اثر و مرحله استانی نیز 400 اثر حضور داشتند که از 12 اثر در بخش دانش‌آموزی و 7 اثر در بخش مراقبین سلامت با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار