153527
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

پرداختن به آسیب‌های اجتماعی کمرنگ شده است/ الزام آموزش‌های خود مراقبتی به والدین و کودکان/ نقش پررنگ آموزش‌های همگانی در کاهش آمار کودک‌آزاری

دانشور گفت:«هنوز در سایه غفلت برنامه‌های کلان آموزشی به ویژه برای والدین و کودکان علی‌الخصوص در حوزه خودمراقبتی قرار داریم. در این حوزه خلا جدی داریم و این خلا باعث می‌شود که هر روز بیشتر شاهد اخبار کودک‌آزاری باشیم.»

به گزارش کودک پرس ، متاسفانه اخیرا شاهد اخبار مختلفی اعم از قتل کودکان، تجاوز به کودکان و کودک آزاری هستیم. طوری که تعداد این اخبار روز به روز روند فزاینده ای را به خود می گیرد.

از سال گذشته تاکنون آمار کودک‌آزاری رشد چشم‌گیری داشته است بطوریکه در یک ماه اخیر شاهد کودک‌آزاری 3 کودک خردسال ماهشهری توسط پدر و نامادری، آزار بی‌رحمانه نگار دختری معلول توسط پدرش و … بوده‌ایم.

علاوه آموزش هایی که خود کودک باید ببیند و امنیتی که دستگاه ها موظف به برقراری آن هستند، نقش والدین آگاه و هوشیار در پایین آوردن این آمار بسیار پررنگ است. در این خصوص با فاطمه دانشور، فعال اجتماعی گفت‌و‌گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

دانشور در این خصوص گفت: « اتفاقاتی از این دست نشان می دهد که ما هنوز در سایه غفلت برنامه های کلان آموزشی به ویژه برای والدین و کودکان علی الخصوص در حوزه خودمراقبتی قرار داریم. ما در این حوزه خلا جدی داریم و این خلا باعث می شود که هر روز بیشتر شاهد شنیدن این اخبار باشیم.»

 

او افزود:« در درجه اول غفلت والدین و در درجه دوم ساده فریب خوردن کودکان علت بروز چنین حوادثی است. اینکه این کودکان با این سن کمشان و این شرایط جامعه به تنهایی به اماکن مختلف می روند، نیازمند آموزش های همگانی خصوصا بالابردن سطح والدین در این خصوص به ویژه در مناطق محروم است.»

دانشور خاطر نشان کرد:« این آموزش ها باید از خود خانواده ها شروع شود. البته این نکته حائز اهمیت است که دستگاه ها باید در برقراری امنیت کوشا باشند. اما جلوتر از آن باید به والدین و کودکان آموزش های خود مراقبتی داده شود. در این راستا رسانه ملی میتواند نقش بسیار پررنگی ایفا کند که متاسفانه اخیرا بحث پرداختن به آسیب های اجتماعی کم فروغ شده است که لازم است بیشتر به ان پرداخته شود.»

 

 

 

منبع: برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار