موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
153507
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
افتخار مطرح کرد؛

شیرینی مطالعه را از سنین کودکی به بچه‌ها بچشانیم

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان گفت:باید شعار «عزم و اراده ملی برای ترویج کتابخوانی» باید سرلوحه کار همه مردم و دست‌اندرکاران قرار بگیرد و شیرینی مطالعه را از سنین کودکی به بچه‌ها بچشانیم.

به گزارش کودک پرس ، «رفیع افتخار»نویسنده کتاب های کودک و نوجوان گفت: گرایش به موضوع کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده اما باید خواندن، دانستن، شعر و داستان، به نیاز و اولویت نخست بچه‌ها تبدیل شود.

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان معتقد است شعار «عزم و اراده ملی برای ترویج کتابخوانی» باید سرلوحه کار همه مردم و دست‌اندرکاران قرار بگیرد و شیرینی مطالعه را از سنین کودکی به بچه‌ها بچشانیم.

نویسنده «رمان بنفشه‌ها هم می‌خندند»، درباره‌ نشر کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ظاهرا تعداد آثار منتشر شده در کانون نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است و به نظرم باید برای رفع این نقیصه تلاش بیشتری انجام شود.

 

وی ادامه داد: «رمان بنفشه‌ها» و «تپش» را کانون منتشر کرده اما اولی با وجود استقبال خوب مخاطبان، هنوز تجدید چاپ نشده در حالی که دومی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

افتخار یادآور شد: در روزهای نخست نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناهماهنگی و کمبود امکانات در کل نمایشگاه به چشم می‌آمد، اما فکر می‌کنم در روزهای آتی این نواقص کم و کمتر شود.

«افتخار» که روز نخست نمایشگاه از غرفه کانون هم بازدید کرده است، اضافه کرد: غرفه کانون به نسبت دیگر غرفه‌ها بهتر و شلوغ‌تر بود اما ای‌کاش کانون معرفی کتاب و نویسنده را نیز به برنامه‌های خود اضافه کند، از جمله دیدار با نویسندگان، چرا که نمایشگاه نباید تنها عرصه‌ فروش کتاب باشد.

 

نویسنده کتاب کودک و نوجوان ادامه داد: از این نویسنده کتاب‌های «بی‌نام»، «مسیر زرد»، «از خودت بنویس»، «مسافران زمان»، «قصه‌های بی‌بی»، «ترسو»، «کت ولیعهدی»، «سه نقطه»، «دختری پیش خدا»، «تعطیلات با مزه یخمک»، «دنیای آرزو‌ها»، «شب‌نشینی با عموبسک»، «برسد به دست دوست»، «تو فکر می‌کنی من خوشبختم؟» و «تپش» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی ناشران مختلف عرضه شده است.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار