153035
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

ساخت ۷ پلاتو نمایش در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به نهایی شدن ساخت پلاتو نمایش در چهار شهرستان استان گفت: با رایزنی‌های انجام شده در چند روز گذشته سالن پلاتو در شهرستان‌های سقز، بیجار، دیواندره نیز ساخته می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: در دیدار هفته گذشته با هنرمندان حوزه تئاتر استان ساخت چهار سالن پلاتو نمایش قطعی و اعلام شد که با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده عملیات اجرایی ساخت پلاتو در سه شهرستان دیگر استان نهایی شد و شهرستان‌های سنندج، بانه، مریوان و قروه، بیجار، دیواندره و سقز تا پایان اردیبهشت جاری آغاز می شود.

وی با بیان اینکه کار مطالعات، انتخاب مشاور پروژه و تهیه نقشه احداث این سالن‌ها انجام شده است، افزود: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری کار ساخت این سالن های نمایش به اتمام برسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نبود سالن پلاتو در شهرستان های استان را یکی از عمده ترین مشکلات حوزه نمایش عنوان کرد و افزود: استان کردستان در حوزه نمایش هنرمندان خوب و نام آوری دارد که هر ساله با حضور در جشنواره های مختلف ملی خوش درخشیده اند.
وی به اولویت های این اداره کل در حوزه تئاتر اشاره کرد و افزود: حمایت از اجرای عمومی و تولید نمایش، آموزش هنرمندان حوزه تئاتر و برگزاری جشنواره‌‌های تئاتر به ترتیب سه اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری است.

قلعه شاخانی، تولید و اجرای عمومی ١٥٩ نمایش جدید در حوزه تئاتر خیابانی، صحنه ای، عروسکی، کودک و نوجوان، نمایشنامه خوانی توسط گروه های نمایشی استان، اجرای عمومی نمایش های خیابانی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد در روستا های مرزی مریوان، سرو آباد و دیواندره و اجرای ٤ نمایش از هنرمندان تئاتر کردستان در جشنواره های کردستان عراق را از جمله فعالیت انجمن نمایش استان در سال گذشته برشمرد.

وی یاداور شد: همچنین برگزاری بیست و هشتمین جشنواره های تئاتر استانی، برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان با حضور بیش از ٤٠ گروه نمایشی داخلی و خارجی، برگزاری چهاردهمین جشنواره ی تئاتر کردی سقز با حضور ١٢ گروه نمایشی از سراسر کشور، برگزاری چهارمین جشنواره ی منطقه ای تئاتر طنز دیواندره، برگزاری دومین جشنواره نمایش های کوتاه «تیک» قروه، برگزاری پنجمین جشنواره نمایش خیابانی سقز و درخشش هنرمندان کردستان در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس از دیگر فعالیت ها انجمن نمایش استان در سال ٩٦ است.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار