152879
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

نوجوان زورگير محاكمه شد

نوجوان ۱۷ساله كه با همدستی دوست نوجوانش در پوشش مسافربر اقدام به زوگيری می‌كرد روز گذشته محاكمه شد.

به گزارش کودک پرس ، چند ماه قبل پسر جواني با مراجعه به اداره پليس از دو سرنشين خودروي پرايد به اتهام زورگيري شكايت كرد و گفت: «دانشجوي هستم و روز گذشته جلوي در دانشگاه براي برگشت به خانه منتظر تاكسي بودم كه يك خودروي پرايد مسافربر توقف كرد. راننده پسري نوجوان بود و نوجوان ديگري هم به عنوان سرنشين سوار بود.

 

بعد از گفتن مسیر سوار شدم اما راننده بعد از طي مسافتي تغيير مسير داد. وقتي اعتراض كردم با تهديد چاقو، گوشي موبايل، پول و كارت عابربانكم را سرقت كردند و مرا از ماشين بيرون انداختند.‌» بعد از مطرح شدن شكايت بود كه مأموران پليس چند روز بعد دو پسرنوجوان به نام‌هاي محمد و مهران كه هر دو 17‌ساله بودند شناسايي و دستگير كردند. دو متهم كه هر دو فاقد گواهينامه بودند در بازجويي‌ها به زورگيري از 25مرد مسافر اعتراف كردند.

از آنجائيكه دو متهم زير 18‌سال بودند روانه كانون اصلاح و تربيت شدند و پرونده آنها به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در حاليكه پرونده در نوبت رسيدگي قرار داشت محمد توانست رضايت 24 شاكي را جلب كند. به اين ترتيب متهم صبح ديروز مقابل هيئت قضايي همان شعبه به رياست قاضي عبداللهي قرار گرفت، اما پرونده ديگر متهم همچنان در نوبت رسيدگي قرار دارد.

در جلسه رسيدگي كه با حضور تنها يكي از شاكيان پرونده تشكيل شد، بعد از اعلام رسميت جلسه، پسر دانشجو در جايگاه قرار گرفت و بار ديگر شكايتش را مطرح كرد. سپس محمد به دستور رياست دادگاه در جايگاه ايستاد و گفت: «من و دوستم با هم نقشه اخاذي از مسافران را گرفتيم، اما قبول دارم اشتباه كرديم و حالا پشيمانم. در اين مدت برادرم تلاش كرد تا رضايت 24‌نفر از شاكيان را جلب كند حالا از هيئت قضايي مي‌خواهم قبل از صدور حكم مهلت يك‌ماهه‌اي بدهند تا من و برادرم رضايت تنها شاكي پرونده را نيز جلب كنيم.‌»بعد از درخواست متهم، تنها شاكي پرونده گفت: «چون متهم و همدستش كم سن و سال هستند حاضرم گذشت كنم به شرط اينكه همه خسارتم را بپردازند.‌»

در پايان هيئت قضايي وارد شور شد.

 

 

 

منبع: روزنامه جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار