موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1526
۲۷ مرداد ۱۳۹۵

اساس فعالیت مهدهای کودک‌ باید نیازهای کودکان و انتظارات والدین باشد.

رئیس اداره بهزیستی میاندورود: مهدهای کودک خلأهایی که خانواده در حوزه آموزش کودکان دارد را برطرف می‌کند.

به گزارش کودک پرس سید مرتضی موسوی عصر امروز در جشن مهد کودک که در سالن ورزشی روستای طبقده بخش گهرباران این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه توسعه اجتماعی یکی از شاخصه‌های مهم در پیشرفت زیربنای جامعه است، اظهار کرد: این امر نقش مهمی نیز در توسعه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و… دارد و هم در حوزه سلامت اجتماعی، پیشگیری از ‌آسیب‌ها و رفاه اجتماعی کار می‌کند.

وی با اشاره به تلاش و مساعدت مسؤولانی که در برگزاری برنامه‌ها تعامل دارند، افزود: همکاری مربیان و مسؤولانی که خالصانه در این شهرستان فعالیت می‌کنند در جای خود قابل قدردانی است.

رئیس بهزیستی میاندورود با تأکید بر اینکه با توجه به ‌آسیب‌های مختلف باید در برابر بمباران اطلاعات مخرب واکسینه شویم، تصریح کرد: اگر نتوانیم هوشمندانه برخورد کنیم، این اطلاعات مخرب سیستم جامعه را بر هم می‌زند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه زمانی اثرگذاری و سرمایه‌گذاری موفق‌تر است که اهمیت نقش کودکان را ببینیم، خاطرنشان کرد: هر چقدر یک کشور به کودک اهمیت دهد در نتیجه پیشرفت و توسعه آن افزایش می‌یابد.

*محبت و آموزش 2 عامل و مسیر مهم در رشد کودکان

موسوی محبت و آموزش را دو مسیر مهم رشد کودکان عنوان کرد و ادامه داد: بحث محبت و عاطفه را در خانواده‌ها داریم که قطع بر یقین اگر در آن زیاده‌روی شود به یک آسیب تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: شخصیت یک کودک تا نوجوانی تحت تأثیر خانواده است و در این زمینه باید از ظرفیت مشاوره استفاده شود.

رئیس بهزیستی میاندورود با بیان اینکه گاهی خانواده برای فرزند آرزو دارد اما برنامه‌ای ندارد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برای کودک خود هدفمند و برنامه‌محور پیش رویم باید سال‌های شکل‌گیری شخصیت کودک، با برنامه‌ریزی نظام‌مند پیش رفته که این موضوع را باید در مهدهای کودک‌ جستجو کرد.

13950526000915_PhotoL

*فرآیند مهدهای کودک‌ براساس نیازهای کودکان و انتظارات والدین

این مسؤول با اشاره به اینکه ساختار داخلی و فرآیند مهدهای کودک‌ بر اساس نیازهای کودکان و انتظارات والدین بنا شده است، یادآور شد: این نهاد خلاءهایی که خانواده در حوزه آموزش کودکان دارد را برطرف می‌کند.

موسوی بیان کرد: مبنای آموزش‌های مهدکودک غیرمستقیم همراه با بازی درمانی، شادی و نشاط، موضوعات اخلاقی، اجتماعی، دینی و… است که ریشه‌های این موارد باید در دوران کودکی قوی شده تا در بزرگسالی با توجه به آسیب‌های متعدد واکسینه شود.

وی یادآور شد: کودک باید با آموزش و کسب مهارت، آستانه تحملش تقویت شود و مهارت‌ زندگی در کنترل خشم را آموزش ببیند.

*استحکام ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی در برابر هجمه‌های دشمنان

رئیس اداره بهزیستی میاندورود به 13 مهد کودک و 318 کودک زیرپوشش در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این آمار از نظر ما قابل قبول نیست زیرا 10 تا 15 درصد زیرپوشش داریم در صورتی که کشورهای پیشرفته 75 درصد به بالا زیرپوشش هستند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان نیازمند استحکام ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: همه باید در این زمینه دست به دست هم دهیم، کودکان باید در مهدهای کودک حضور داشته زیرا همه آنها حق آموزش و سلامت دارند.

موسوی با بیان اینکه کودک نیاز به حضور در کنار همسالان خود را دارد، گفت: حمایت‌هایی از جمله پرداخت یارانه به خانواده کم‌درآمد و در مرز آسیب پرداخت می‌شود.

منبع:   فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار