موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15251
۱۸ دی ۱۳۹۵

اصفهان، پایتخت سینمای کودک و نوجوان

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یکی از جمله نهادهایی است که به جهت نهادینه سازی و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی با زبان هنر در هندسه حرکتی نظام متولد شد.

به گزارش کودک پرس، اصغر آذربایجانی در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در بازدید از حوزه هنری استان با اشاره به اهمیت جایگاه حوزه هنری اظهار کرد: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یکی از جمله نهادهایی است که به جهت نهادینه سازی و انتقال گفتمان انقلاب اسلامی با زبان هنر در هندسه حرکتی  نظام متولد شد.
وی با بیان اینکه این مهم نشان می دهد که در راستای تشکیل حوزه هنری و ایجاد این جایگاه یک اندیشه عالی بوده است، اضافه کرد: البته علیرغم اقدامات و فعالیت های خوب انجام شده توسط حوزه هنری ولی تا رسیدن به اهداف عالیه حوزه فاصله است و ضرورت ارزیابی و آسیب شناسی مسیرهای حرکتی برای تحقق هدف والای ایجاد حوزه هنری که ارایه گفتمان انقلاب اسلامی در قالب هنر و پرورش هنرمندان انقلابی است، بسیار ضروری به نظر می رسد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان حوزه هنری را یکی از ظرفیت های بسیار مهم در حوزه فرهنگ دانست و تصریح کرد: حوزه هنری باید چتر وسیعی برای جذب و پرورش هنرمندان باشد.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین ظهور و بروز حوزه هنری در حوزه سینما بوده و سینما یکی از نقاط ثقل حوزه هنری است، ادامه داد: اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه فرهنگی و هنری دارد اما نقطه اتصال بین این ظرفیت ها وجود ندارد.
آذربایجانی تاکید کرد: آنچه امروزه در حوزه فرهنگ و هنر از اهمیت بسیاری برخوردار است استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها به صورت هم افزا می باشد.
وی افزود: مجموعه ها و نهادها و دستگاههای فرهنگی و هنری داشته های بسیاری دارند که با رویکرد و نگاه هم افزایی با یکدیگر می توانند از داشته های موجود در حوزه های مختلف فرهنگ با بالاترین ظرفیت و بهره بروری استفاده کنند  ولی آنچه برای ما امروزه مشخص و مبین است نتوانسته ایم به صورت تعاملی و هم افزا عمل کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حوزه هنری می تواند تعامل خوبی با شهرداری داشته باشد در این راستا باید اندیشه ارتباط گیری حوزه هنری با حوزه شهرداری ایجاد شود.
آذربایجانی به ظرفیت ها و زیرساخت های هنری بسیار خوب در شهرداری از جمله ظرفیت هایی مثل موزه هنرهای معاصر، تالار هنر، دفاتر و مراکز تخصصی هنری در سازمان فرهنگی تفریحی و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در سطح شهر اشاره کرد و گفت: می توان در قالب تفاهم نامه های مشارکتی با اجرای برنامه های مشارکتی از ظرفیت ها و منابع هر دو مجموعه با بالاترین بهره وری استفاده کرد.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه قرار است جشنواره فیلم کودک و نوجوان تیرماه در اصفهان برگزار شود می توانیم با یک تفاهم نامه مشارکتی بین حوزه هنری، شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقویت زیرساخت ها و هنرمند شهر اصفهان را به پایتخت و قطب سینمای کودک و نوجوان تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه علیرغم وجود هنرمندان بسیاری در خصوص تولید آثار فاخر در حوزه های مختلف هنری شاخص قابل قبولی برای شهرمان نداریم تصریح کرد: می توان در ایجاد آثار فاخر هنری به عنوان یک پتانسیل در قالب کار مشترک با شهرداری و حوزه هنری این کار را انجام بدهیم که تجارب تولید چنین محصولات فرهنگی نیز در گذشته بوده است.
وی در پایان در خصوص مشکلات پیش آمده در خصوص اماکن حوزه هنری که در مالکیت شهرداری بوده و در سنوات گذشته به حوزه هنری واگذار شده بیان کرد:  معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با ورود به موضوع موارد مورد اختلاف را در قالب همکاری دو سویه حوزه هنری و شهرداری مرتفع می کند تا ظرفیت های هنری شهر دچار مشکل نشود.

 

 

منبع: ایمنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار