موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
15026
۱۳ دی ۱۳۹۵

تلاش بهزیستی برای حمایت از كودكان

كودكان باید در محیط گرم خانواده بزرگ شوند مگر آنكه خانواده صلاحیت آن را نداشته باشند.

سید مرتضی موسوی، مدیر كل بهزیستی فارس با اشاره به اینكه 80 درصد شخصیت كودك در سن زیر 6 سال شكل می گیرد،  گفت: بهزیستی زمینه خوبی را برای حمایت از كودكان فراهم كرده است.

وی با اشاره به اینكه رویكرد بهزیستی رویكرد خانواده محور است، اضافه كرد: كودكان باید در محیط گرم خانواده بزرگ شوند مگر آنكه خانواده صلاحیت آن را نداشته باشند.

مدیر كل بهزیستی فارس با تاكید بر اینكه 26 مركز برای نگهداری كودكان بی سرپرست و بد سرپرست در فارس وجود دارد كه 478 كودك در آن نگهداری می شوند، یادآور شد: 410 كودك امداد بگیر بهزیستی در نزد خانواده ها زندگی می كنند و همچنین 48 كودك نیز تاكنون فرزنده خوانده شدند كه 21 نفر آن دختر بوده است.

وی از ساماندهی 518 كودك خشونت دیده در فارس توسط بهزیستی تاكید و خاطر نشان كرد: سه مركز ساماندهی كودكان خیابانی در فارس وجود دارد كه 231 كودك را نگهداری می كند، اضافه كرد: یك هزار و 581 كودك بازمانده از تحصیل را ساماندهی كردیم و در مدارس اكنون مشغول درس خواندن هستند.

موسوی با یادآوری این مطلب كه یك هزار و 269 مهدكودك در فارس وجود دارد، افزود: 700 مهد كودك روستایی است و در مجموع 61 هزار و 533 كودك حمایت می شوند.

وی، بیشترین  درصد آمار را برای عدم صلاحیت سرپرستان عنوان كرد كه 31 درصد كل را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: 76 نفر كودك مجهول الهویه هستند.

موسوی افزود: از 478 كودك  نگهداری شده در مراكز بهزیستی 193 كودك زیر 6 سال هستند، 139 نفر بین هفت تا 12 سال، 110 نفر بین 13 تا 18 سال و 36 نفر بالای 18 سال سن دارند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار