موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
15004
۱۳ دی ۱۳۹۵

نقش کانون نمایش در حوزه سینمای کودک

باید این امکان فراهم شود که بچه‌ها و خانواده‌ها بتوانند در هر وقت از سال به سینما بروند و به تماشای فیلم‌های کودک و نوجوان بپردازند.

به گزارش کودک پرس، غلامرضا رمضانی که این روزها فیلم فرار از اردو را روی پرده‌ سینماها دارد، اظهار داشت: ضرب‌آهنگ، داستان و سرگرمی سه الگوی فیلم‌هایی است که باید در طرح کانون نمایش به روی پرده رود تا بتواند مخاطب را جذب کند.
‘طرح کانون نمایش با هدف ساماندهی اکران فیلم های کودک و معرفی کانون پرورش فکری و تولیدات آن به خانواده ها اکنون در سالن‌ سینماهای سراسر کشور در حال اجرا است.’
وی ادامه داد: باید این امکان فراهم شود که بچه‌ها و خانواده‌ها بتوانند در هر وقت از سال به سینما بروند و به تماشای فیلم‌های کودک و نوجوان بپردازند بویژه اینکه کانون دارای گنجینه‌ای غنی از فیلم‌هاست و می‌تواند آن‌ها را بارها به ‌نمایش بگذارد.
کارگردان فیلم فرار از اردو، به ضرورت‌های این حرکت اشاره کرد و یادآورشد: برنامه‌ریزی برای ساخت فیلم سینمایی مناسب گروه‌های سنی مختلف در طول سال از سوی کارگردان‌های حرفه‌ای و همچنین امکان ساخت فیلم برای نوجوانان و کودکان و احیای کلاس‌های آموزش سینما در تهران و شهرستان‌ها می‌تواند بهترین راهکار برای کانون باشد تا به این مسیری که آغاز کرده است بهبود بخشد.
رمضانی اضافه کرد: جامعه‌ فعلی و نسل کنونی تشنه و آماده است تا خوراک‌های مناسب به او داده شود، سرگرمی‌های هدایت شده داشته باشد و بداند کانون به مسوولیت پرورش فکری بچه‌ها اهمیت می‌دهد.
وی با بیان اینکه به‌ نظر می‌رسد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهتر است تا مدتی در انتخاب فیلم‌ها دقت لازم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این مقطع باید فیلم‌هایی به نمایش در آیند که بچه‌ها را شیفته و مشتاق کنند، فیلم‌هایی که ضرب‌آهنگ و داستان مناسب و هیجان لازم را داشته باشند تا بچه‌ها بدانند که می‌توانند با فیلم سرگرم شوند.
این کارگردان سینمای کودک و نوجوان اظهار داشت: باید محفلی فراهم آید تا بچه‌ها بتوانند سوال‌ و دغدغه‌های خود را بپرسند، آن‌ها می‌توانند در این جلسه‌ها در مورد فیلم و درک آن بیشتر بدانند و برای این مهم ارزش بیشتری قایل شوند.
کانون نمایش از آبان سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است و هم‌اینک فرار از اردو را در 32 سالن کل کشور به نمایش گذاشته است.

 

 

منبع: ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار