موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
14993
۱۳ دی ۱۳۹۵

بررسی بیشترین دلیل کودک‌ آزاری در خراسان شمالی

پدر و مادر رفتارهایی را مرتکب می شود که نمی دانند این رفتار ها به نوعی کودک آزاری محسوب می شود.

به گزارش کودک پرس، اسماعیل قربانی با اشاره به اینکه بیشترین کودک آزاری در استان خراسان شمالیاز سوی والدین کودک صورت می گیرد، اظهارکرد: این آزارها به صورت جسمی و روحی بر اثر غفلت والدین نسبت به رفتار با کودک است.

قربانی بیان کرد: پدر و مادر رفتارهایی را مرتکب می شود که نمی دانند این رفتار ها به نوعی کودک آزاری محسوب می شود.

وی افزود: رفتارهایی از جمله نداشتن نظارت ، فراهم نکردن نیازهای کودک از لحاظ مختلف فرهنگی اجتماعی وغیره، حمایت عاطفی مناسبی از کودک نداشتن وبدترین حالت کودک آزاری که به عادت تبدیل شده است تنبیه کودک، زدن وزندانی کردن است..

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: بسیاری ازرفتارهای روزمره از سوی والدین با ناآگاهی و غفلت ازتاثیرآسیب ها و عواقب روحی و روانی و اجتماعی بر کودک صورت می گیرد.

قربانی بااشاره به اینکه طی شش ماه ابتدای امسال 148 مورد کودک آزاری در استان ثبت شده است، افزود: برای حمایت از این کودکان و به منظور تامین ایمنی و امنیت کودک و پیشگیری از آسیب و کاهش صدمات کارشناسان و مشاوران بهزیستی در سریع ترین زمان برای ارائه خدمات واردعمل می شوند.

وی تصریح کرد: کودک آزاری آثاربلندمدت و کوتاه مدت دارد که از نظر روحی و روانی جسمی و اجتماعی بر کودک تاثیر دارد ودچار آسیب به کودک می شود.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه کودک آزاری درهمه سطوح اقتصادی رخ می دهد، اظهارکرد: علت بسیاری از اختلالات جسمی و روانی مانند افسردگی، پرخاشگری، گوشه گیری و سایر اختلالات ازپیامدهای  کودک  آزاری است، که در بلندمدت و کوتاه مدت آثار خود را نشان می دهد.

قربانی گفت: در مواقعی که کودک آزاری باعث آسیب های  جسمی و روانی کودک گردد با صلاحدید دستگاه قضایی حضانت  کودکان از والدین آنها سلب و در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست نگهداری می شوند.

وی افزود: در استان نیز چندمورد سلب حضانت والدین از کودکان خود، به دلیل عدم صلاحیت وجود داشته است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار