موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
149870
۲۱ فروردین ۱۳۹۷
معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران:

اختصاص یک چادر در صحن مصلا به ناشران کودک

به دنبال درخواست انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان مبنی بر افزایش تقاضای ناشران برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علاوه بر فضای اختصاص یافته در رواق شرقی، یک چادر نیز در صحن مصلا برای این ناشران در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، یحیی دهقانی؛ معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: ناشران کودک طبق تصمیم‌گیری‌های پیشین در طبقه همکف رواق شرقی به اضافه بالکن این رواق جانمایی شده‌ بودند اما این متراژ برای ناشران این حوزه کافی نبود.
 

وی افزود: از آنجایی که فضای این دو بخش برای ارایه غرفه محدود است، تصمیم گرفته شد در صحن مصلای امام خمینی (ره) چادری بزنیم تا ناشرانی که نمی‌توانند به دلیل کمبود فضا در رواق‌ها حضور داشته باشند در این چادرها جانمایی شوند.

 

دهقانی با بیان اینکه با تعامل و رایزنی می‌توان چنین مشکلاتی را حل کرد، عنوان کرد: در این زمینه برخی شبکه‌های مجازی و سایت‌ها مطالب غیرواقعی منتشر می‌کنند که فقط اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها را به تاخیر می‌اندازد اما می‌توان در سایه همدلی و همراهی با یکدیگر چنین موضوعاتی را حل کرد.
 

رسما چیزی ابلاغ نشده است
ناشران کودک و نوجوان یکی از ارکان مهم صنعت نشر کشور به شمار می‌آیند که بخش زیادی از فعالان این حوزه به تولید آثار ارزشمند برای کودکان فعالیت می‌کنند. بخش کودک همواره یکی از بخش‌های پرمخاطب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که خانواده‌های زیادی به سمت خود جذب می‌کند.

امسال اما در لابلای اخبار منتشر شده از نمایشگاه کتاب تهران و بحث جانمایی ناشران، موضوع ناکافی بودن متراژ اختصاص‌ یافته به ناشران کودک موضوعی پر سر و صدا بود که البته راهکارهایی برای برون رفت از این موضوع توسط مدیران و تصمیم‌گیران نمایشگاه اتخاذ شد.

برزو سریزدی؛ مسوول کارگروه بخش کودک و نوجوان سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این زمینه به ایبنا گفت: در سال گذشته ناشران کودک و نوجوان حدود 33 هزار و 500 عنوان کتاب را در فضایی به وسعت شش هزار و 500  مترمربع عرضه کردند که با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد.

وی ادامه داد: امسال قرار است ناشران کودک و نوجوان، 38 هزار عنوان کتاب را که طی چهار سال اخیر منتشر کرده‌اند در فضای چهار هزار و 500 متری به مخاطبان و مراجعه‌کنندگان نمایشگاه عرضه کنند که این متراژ بسیار کم است و پا‍سخگوی نیاز ناشران نیست.
سریزدی با بیان اینکه در سال 94 ناشران کودک و نوجوان حدود هفت هزار و 500 متر فضای مفید در اختیار داشتند، تاکید کرد: در نشست روز گذشته مسوولان نمایشگاه و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان صحبت‌هایی درباره اختصاص یک چادر به ناشران کودک شد اما هنوز از سوی کمیته ناشران داخلی این موضوع به انجمن ابلاغ نشده است.

به گفته وی، طبق این شرایط اکنون ناشران کودک و نوجوان فقط چهار هزار و 500 مترمربع فضا در اختیار دارند که بسیار کم و محدود است و اگرچه ناشران در بالکن رواق شرقی هم در زیر چادر حضور دارند اما اختصاص یک چادر دیگر می‌تواند به حل مشکلات ما کمک زیادی کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار