موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
149157
۱۵ فروردین ۱۳۹۷

شناسایی ۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان قزوین

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۳۳ نفر در مرکز اوتیسم سینا دارای پرونده هستند.

به گزارش کودک پرس ، راحله جاتن معاون توانبخشی بهزیستی استان افزود: پس از نیاز سنجی تیم توانبخشی این مرکز، به کودکان دارای اوتیسم خدماتی، چون گفتاردرمانی، موسیقی، نقاشی، مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود.

جاتن اضافه کرد: همچنین برای والدین این کودکان نیز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: اختلال طیف اوتیسم مادام العمر است، اما فرد مبتلا، با تشخیص به موقع و آموزش‌های مستمر می‌تواند از زندگی طبیعی برخوردار شود.

جاتن، بهترین زمان برای تشخیص اوتیسم را حدود ۱۸ ماهگی تا ۲ سالگی بیان کرد.

وی اضافه کرد: اگر احساس کنیم کودکی نسبت به سن خود متفاوت است، با شروع برنامه بازتوانی و ارایه آموزش‌های ویژه، فاصله این کودک با کودکان هم سن و سال خود کمتر می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: پارسال در این مرکز برنامه تشخیص مداخله در اختلال طیف اوتیسم برای ۳ هزار و ۲۱۶ کودک اجرا شد.

جاتن اضافه کرد: در این آزمون غربالگری ۲۲ مورد مصاحبه پیگیری و آزمون تشخیص اوتیسم انجام شد که از این میان ۶ مورد برای انجام مداخلات مرکز محور به مرکز اوتیسم سینا ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح غربالگری اوتیسم به پایان رسیده است، اما افراد متقاضی می‌توانند به مرکز مراجعه کنند و طَی برنامه مشخص آزمایش لازم را درباره فرزندشان انجام دهند.

وی گفت: اوتیسم اختلالی در عملکرد مغز است که باعث می‌شود پردازش اطلاعات در مغز به خوبی انجام نشود و مشکلات ارتباطی، حرکتی، رفتار‌های عجیب و غریب تکراری و صدمه به خود از جمله علایم این بیماری است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار