موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
148890
۱۲ فروردین ۱۳۹۷

حمایت از کالای ایرانی در برنامه درسی دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش از تقویت فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی در برنامه درسی دانش آموزان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، سید محمد بطحایی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: ایجاد و تقویت فرهنگ استفاده از کالای داخلی از جمله مهمترین الزامات برای تحقق شعار سال است.

وی همچنین تصریح کرد: مصرف کالاهای خارجی تا زمانی که به عنوان یک امر ناپسند و مذموم در بین تمامی لایه های جامعه رسوخ پیدا نکند خیلی نمی توان به تحقق پذیری شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی به نحو بایسته و شایسته امیدوار بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوران کودکی و نوجوانی در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای ساخت داخل بسیار مهم است، گفت: در حال حاضر برنامه های درسی و آموزشی کشورتا اندازه ای به این موضوع پرداخته ولی به قدر کفایت نبوده است.

بطحایی بیان داشت: توصیه مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی باید شروع جدیدی برای تمامیدستگاه های اجرایی و آحاد مردم باشد تا یک نهضت عمومی برای تحقق شعار سال در جامعه شکل گیرد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: حمایت از کالای ایرانی پله اول توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد داخلی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این نهاد پس از تعطیلات عید نوروز برنامه جامعی در راستای تقویت و توسعه کالای ایرانی تدوین و دربین کودکان و نوجوانان سراسر کشور به مرحله اجرا در خواهد آورد.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به بحث بسیار مهم حمایت از کالای ایرانی نیازمند عزم ملی و اراده جمعی است، اظهارداشت: تجربه سایر کشورهای جهان این موضوع را ثابت کرده است.

بطحایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استفاده از کالای خارجی در حالیکه کشور همچنان با رکود اقتصادیدست به گریبان است باید به یک بحث مذموم و ناپسند تلقی شود.

وی افزود: ایجاد چنین احساسی از مصرف کالاهای خارجی یک امر ساده ای نیست از اینرو ضرورت دارد تلاش های گسترده ای در حوزه های فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش که در رادیو اقتصاد سخن می گفت، یادآور شد: نقش این وزارتخانه دربحث فرهنگ سازیوایجاد گفتمان برای مصرف کالاهای ایرانی در جامعه بسیار پر رنگ وحائز اهمیت است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار