148679
۱۰ فروردین ۱۳۹۷

پیشنهاد نوروزی حدیث لزرغلامی برای نوجوانان

حدیث لزرغلامی برای مطالعه نوروزی کتاب «پرواز» اثر احمدرضا احمدی را به نوجوانان پیشنهاد داد.

به گزارش کودک پرس ، حدیث لزرغلامی مطالعه کتاب «پرواز» اثر احمدرضا احمدی را به نوجوانان پیشنهاد داد و گفت: این اثر بعه داستان پسری می‌پردازد که تصمیم می‌گیرد به آسمان پرواز کند. او سفر طولانی مدت خود را آغاز و در این میان سعی می‌کند دنیا را تغییر دهد. در این داستان زمان به عقب برمی‌گردد. پدر و مادرها جوان می‌شوند. نور مهتاب به رنگ‌های مختلف درمی‌آید. ستاره‌ها آبی و سبز و زرد و سفید می‌شوند و چند اتفاق غیرممکن دیگر رخ می‌دهد.

به گفته وی، این کتاب فاصله معناداری با سایر آثارش در این حوزه دارد و کتابی فوق‌العاده، خیال‌انگیز و شاعرانه درباره صلح و محیط زیست با همان نثر عالی همیشگی احمدرضا احمدی است.

این نویسنده توضیح داد: با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از افراد بگویند در همه آثار احمدرضا احمدی نوعی تکرار وجود دارد اما باید گفت تکرار یکی از شاخصه‌های مثبت آثار او است که در کارهای احمدی یک جور امضا محسوب می‌شود و سبب می‌شود آثار او شاخص شده و به‌راحتی شناخته شوند.

لزرغلامی افزود: به جزء این تکرار دوست‌داشتنی، احمدی در کتاب پرواز نگاه جدیدی به صلح و محیط‌زیست دارد که این کتاب را با سایر آثارش متفاوت می‌کند. علاوه بر این تصویرگری راشین خیریه نیز در این کتاب همراه با ایده‌هایی شاعرانه است که به جذابیت بیشتر کتاب افزوده است.

احمد رضا احمدی، از شاعران و نویسندگان پیشکسوت، در سال 1319 متولد شد و سال‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار پرداخت. او غیر از شعر و داستان چند فیلمنامه نیز نوشته است. زبان شعری احمدی از صمیمیتی خاص همراه با تصاویر زیبا و بدیع برخوردار است و عمدتا خلق تصاویر و ابهام‌گویی در اشعارش دیده می‌شود. از دیگر آثار او می‌توان به «بر دیوار کافه»، «سکوت فرفره کوچکی بود که در باد می‌چرخید»، «موهبات فراموشی»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند»، «روزی برای تو خواهم گفت»، «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» و «روزنامه شیشه‌ای» اشاره کرد.

کتاب «پرواز» در ۲۸ صفحه، با شمارگان ۲هزار نسخه و قیمت ۹هزار و ۵۰۰ تومان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار