موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
148571
۰۸ فروردین ۱۳۹۷
قصه های خوب برای بچه های ایران؛

پیشنهاد چند کتاب خواندنی برای نوروز

هرساله تعداد قابل توجهی کتاب برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر می شود، اما متأسفانه همه این آثار ارزش مطالعه را ندارند و به نوعی باعث سردرگمی خانواده ها می شود.

به گزارش کودک پرس ، اگرچه تنزل کیفیت و لاغرتر شدن کتاب ها به لحاظ محتوایی امری منحصر به حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیست، در حوزه بزرگسال نیز دیده می شود، اما در سال های گذشته بازار کتاب کودک پر است از کتاب هایی که به اصطلاح زرد هستند و در واقع بیش از آن که کتاب باشند، شبه کتاب اند.
نوروز فرصت مناسبی است برای خانواده ها تا اوقات فراغت کودکانشان را با کتاب های مفید پر کنند؛ کتاب هایی که هم کودکی مخاطب را در نظر گرفته باشد و هم ذوق و سلیقه نویسنده باعث پرورش ذهن و خلاقیت کودک شود. به همین منظور، این گزارش تلاش دارد تا با معرفی تعدادی از کتاب های خوب، انتخاب را برای خانواده ها آسان تر کند. سعی شده است در این گزارش کتاب ها با موضوعات و در حوزه های مختلف انتخاب و معرفی شوند.
گنجینه رمان نوجوان
انتشارات به نشر نیز در سالی که گذشت چند عنوان کتاب را برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر کرد که از این جمله می توان به مجموعه هفت جلدی «گنجینه رمان نوجوان» اشاره کرد. «کسی در آینه»، «مسافر حکیم آباد»، «دوچرخه سبز»، «قلمزن و راهزن»، «پسران آفتاب»، «مراد شمر» و «دختری به نام پریا» عناوین این مجموعه را تشکیل می دهد.

گوشه ای اززندگی پیامبر اکرم(ص)
همچنین این انتشارات برای دوستداران به کتاب با موضوعات دینی و آیینی نیز چند عنوان به چاپ رسانده که از تازه های این حوزه می توان به انتشار کتابی با عنوان «پیامبر» اشاره کرد که به قلم نقی سلیمانی نوشته شده و دوران کلان سالی پیامبر اکرم(ص) را روایت می کند. اثر سلیمانی مجموعه ای است 14 جلدی که تلاش دارد داستان زندگی حضرت رسول(ص) را براساس آیات قرآن کریم روایت کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار