146676
۲۳ اسفند ۱۳۹۶
یونیسف:

در سال ۲۰۱۷، ۹۱۰ کودک در جنگ سوریه کشته شدند

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد ۹۱۰ کودک در سال ۲۰۱۷ در جنگ سوریه کشته شدند و این مناقشه زندگی هشت و نیم میلیون کودک را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش کودک پرس ، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد سال گذشته تعداد کودکانی که به دلیل جنگ در سوریه کشته شدند به ۹۱۰ نفر رسید در حالی که تعداد کودکان کشته شده در سوریه در سال پیش از آن ۶۵۲ نفر بود.

«مارکسی مرکادو»، سخنگوی این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، در ژنو در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد این مناقشه زندگی هشت و نیم میلیون کودک را در سوریه تحت تاثیر قرار داده است. او افزود: «حملات به مناطق پرجمعیت موجب افزایش تعداد کودکان کشته شده می‌شود و اکنون این تعداد یک چهارم قربانیان غیرنظامی هستند.»

او تصریح کرد در سال ۲۰۱۷ تعداد کودکان به خدمت گرفته شده و شرکت‌کننده در جنگ نسبت به سال ۲۰۱۵ سه برابر شد و به دست کم ۹۶۱ مورد رسید.

این سخنگو گفت: «بسیاری از کودکان به خدمت گرفته شده در خط نخست درگیری و در معرض مرگ هستند. باید متذکر شد که این ارقام بر اساس آمار تایید شده است. در حالی که آمار واقعی قطعا بسیار بیشتر خواهد بود.»

سخنگوی یونیسف همچنین خاطر نشان کرد یک میلیون و 700 هزار کودک سوری مجبور به ترک مدرسه شدند و یک میلیون و 300 هزار نفر دیگر نیز با این خطر مواجه اند.

کتی گیلمور، معاون کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، نیز در نشستی در مورد حقوق کودکان در مناقشه سوریه یادآور شد این مناقشه امسال وارد هشتمین سال خود می‌شود و وضع فاجعه‌آمیز بشردوستانه شکست جامعه بین‌المللی را در حفاظت از غیرنظامیان به ویژه کودکان به وضوح نشان می‌دهد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار