143871
۱۲ اسفند ۱۳۹۶
بازیگر پیشکسوت تئاتر مشهد:

کودکان می‌توانند طراحان آینده جشنواره جیگی جیگی باشند

بازیگر پیشکسوت تئاتر مشهد گفت: با علاقه‌مند کردن کودکان به جشنواره جیگی جیگی، می‌توان آن‌ها را به حضور در تولید تئاتر کودک در بزرگسالی تشویق کرد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا سوزنچی، با اشاره به پیشینه تئاتر کودک جیگی جیگی، گفت: جیگی جیگی نام مردی بود که با دایره زنگی در کوچه‌های شهر می‌گشت و آواز می‌خواند، کودکان او را بسیار دوست داشتند و خانواده‌ها هم به او کمک می‌کردند.

وی جیگی جیگی را مردی مهربان و خوش طینت معرفی کرد و افزود: وقتی این مرد مهربان فوت کرد، وی را در حرم رضوی دفن کردند و با نام او جشنواره تئاتر کودک به راه انداختند.

بازیگر پیشکسوت مشهدی با بیان اهمیت اطلاع‌رسانی درست برای استقبال خوب شهروندان و خانواده‌ها، بیان کرد: بسیار مهم است که کودکان و دانش‌آموزان بتوانند از این جشنواره دیدن کنند، ساعت مناسب برگزاری نمایش‌ها و اطلاع‌رسانی درست به این موضوع کمک می‌کند؛ کودکان می‌توانند از همین دوره به تئاتر کودک علاقه‌مند شده و در بزرگسالی به این حرفه ورود کنند.

 

وی با اشاره به حضور هنرمندان از 3 کشور خارجی با نمایش‌های تک نفره، بیان کرد: با درست دیده شدن نمایش این مهمانان می‌توانیم از آن‌ها تاثیر بگیریم و با هنر آن‌ها آشنا شویم.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار