موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
143443
۱۰ اسفند ۱۳۹۶
تازه‌های نشر؛

باد و کاه محمدرضا بایرامی منتشر شد

رمان باد و کاه اثر محمدرضا بایرامی برای مخاطب نوجوان منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا بایرامی در ادبیات ایران بدون شک یکی از صاحب سبک‌ترین نویسندگان است؛ نویسنده‌ای که می‌توان او را با توصیف‌های عجیبش از موقعیت‌های انسانی و نیز نشانه‌گذاری‌های منطقی و صحیح او در رمان شناخت. او پیش از این در «لم یزرع»، «همسفران» و «آتش به اختیار» این مهم را به خوبی به اثبات رسانده است و حالا در تازه‌ترین رمانش با عنوان «باد و کاه» به شیوه‌ای دیگر به همین مسئله رجعت و تأکیدی دوباره داشته است.

 

 

«باد و کاه» داستانی است روستایی و این مسئله از دل‌مشغولی‌های همیشگی بایرامی است. در بسیاری از آثار او می توان ردی از آذربایجان و روستا گرفت و این رمان نیز از آن مستثنی نیست. راوی آن نیز یک نوجوان است که بایرامی دست پری در نوشتن از زاویه دید چنین شخصیتی دارد.

او در «باد و کاه» اما به تلفیقی تازه دست زده است. راوی نوجوان و فضای روستایی در کنار داستانی از حوادث پیش از پیروزی انقلاب. در کنار این مسئله توصیف‌های او از پاییز روستا و فصل خرمن و نیز به کار بردن ظریف اصطلاحات و عبارت‌های محلی آذری که در کار درو و خرمن به کار برده می‌شود، از رمان او یک اثر بلند فولکلور و در عین حال یک تریلر داستانی با حل و هوای انقلاب اسلامی خلق کرده است. اثری که مخاطب آن هم می‌تواند نوجوان ایرانی خواهان متن داستانی جذاب باشد، هم علاقه‌مندان پیگیر داستان‌هایی که کشف و نگاه تازه‌ای به انقلاب اسلامی دارند و هم علاقه‌مندان به داستان فولکلور.

 

انتشارات کتاب نیستان رمان «باد و کاه» را در 224 صفحه و با قیمت 18000 تومان منتشر کرده است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار