141427
۰۲ اسفند ۱۳۹۶
همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) انجام شد؛

توسط دانش‌آموزان رضوی، از برپایی ایستگاه‌های صلواتی تا توزیع غذای نذری

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها)، دانش‌آموزان جوان و نوجوان مدارس امام رضا(علیه‌السلام) در سوگ این بانوی گرامی با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذری از عزاداران پذیرایی کردند.

به گزارش کودک پرس ، در سالروز دخت گرامی پیامبر اسلام(صلی‌الله علیه و آله و سلم)، حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) جای جای شهر مشهد سیاه پوش شده و مراسم روضه خوانی، مداحی، نذری پزان و مجالس عزاداری در نقاط مختلف شهر برپاست.

به همین مناسبت دانش آموزان مدارس امام رضا(علیه‌السلام) نیز از خردسال و نوجوان و بزرگسال همراه والدین خود، با شرکت در این محافل و اجرای آیین‌های عزاداری، این روز را به ساحت مقدس امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف علیه‌السلام) و حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) تسلیت گفتند.

مراسم ویژه شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره در دبیرستان دخترانه امام رضا(علیه‌السلام) واحد ۶ با حال و هوای معنوی برگزار شد. این مراسم معنوی که با حضور جمع زیادی از دختران نوجوان برپا شد، با قرائت زیارت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)، مداحی، ذکر مصیبت و نوحه خوانی و ذکر توسل به آن دردانه خلقت همراه بود.
برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از عزاداران فاطمی توسط اولیا و دانش آموزان خیر، پرده خوانی و اجرای نمایش با محوریت شرح زندگانی حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها)، اجرای سرود همگانی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) و مهربانی ایشان از دیگر ویژه برنامه‌های بود که توسط دبستان دخترانه دوره دوم واحد 5 اجرا شد.

توزیع آش نذری توسط اولیا به مناسبت شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)، برپایی ایستگاه صلواتی در مدارس، مراسم سخنرانی، مداحی و عزاداری توسط واحدهای 8، 17، 4 و 12 از دیگر مراسمی بود که به منظور گرامی داشت شهادت بانوی بی نشان مادر مهربان هستی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها با حضور پرشور دانش آموزان برگزار شد.

 

 

 

منبع: آستان نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار