موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
140411
۲۶ بهمن ۱۳۹۶

دیده‌بانی برای کتاب‌های کودک و نوجوان

شورای کتاب کودک از معدود نهادهای ادبی مردمی است که طی نیم قرن اخیر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشورمان کار کرده، تشکلی مردمی که طی این دهه‌ها توانسته بخوبی از پتانسیل نیروهای داوطلب استفاده کند.

به گزارش کودک پرس ، فرهاد حسن‌زاده/ نکته قابل توجهی که درباره شورای کتاب کودک وجود دارد وابسته نبودن آن به هیچ یک از سازمان‌های دولتی است. شورا علاوه بر آموزش علاقه‌مندان ادبیات، سال‌هاست که به‌عنوان دیده‌بان کتاب‌های کودک و نوجوان، آثار منتشر شده در این حوزه را بررسی کرده و فهرست آنها را با در نظر داشتن استانداردهای جهانی به خانواده‌ها معرفی می‌کند. با وجود آنکه من نویسنده و ناشران و توزیع‌کنندگان در تلاشیم تا کارمان را خوب انجام بدهیم، وجود چنین نهادهایی در نتیجه نهایی کار که همان کتابخوان شدن مردم است بسیار اثر‌گذار خواهد بود.

 

افرادی همچون زنده یاد توران میرهادی و نوش آفرین انصاری که هم‌اکنون دبیر این شوراست، در ارتباط میان نویسندگان و مخاطبان بسیار مؤثر بوده و هستند. بی‌اغراق در آن سال‌هایی که از وجود زنده یاد میرهادی بهره‌مند بودیم همیشه به روحیه ایثارگری و اصراری که در انجام کارها به شکل جمعی داشت غبطه می‌خوردم، البته نوش آفرین انصاری و همچنین دیگر بزرگانی که رأس شورا هستند نیز چنین روحیه‌ای دارند که قابل ستایش است.‌ای کاش در همه بخش‌های حوزه کتاب شاهد حضور و فعالیت چنین افرادی باشیم، افرادی که بی‌هیچ مزد و منتی عاشقانه برای ارتقای این بخش از فرهنگ کار می‌کنند.

 

 

منبع: روزنامه ایران

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار