139830
۲۴ بهمن ۱۳۹۶
درجشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» صورت می‌گیرد؛

اجرای ۸ خوانش از دو نویسنده بزرگ تئاتر کودک نوجوان مشهد در تئاتر مستقل

هشت نمایش‌نامه از دو نویسنده بزرگ تئاتر کودک و نوجوان مشهد در تئاتر مستقل این شهر در بخش جنبی جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» اجرا خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، محمد برومند در رابطه با آغاز بخش جنبی جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» (خوانش) با اشاره به هنرمندان بزرگی که در تئاتر خراسان  فعال هستند، عنوان کرد: با توجه به فعالیت نیم قرنی حمید قلعه‌ای و داوود کیانیان در زمینه نمایش نامه تئاتر کودک جوایز بخش بین المللی نمایش نامه نویسی به نام این دو هنرمند نام گذاری شده است.

 

وی ادامه داد: حمید قلعه ای، هنرمند پیسکسوت تئاتر و نویسنده بیش 90 نمایش نامه برای کودک و نوجوان و داوود کیانیان نیز تاکنون تئاترهای بسیاری برای کودک و نوجوان کار کرده است که 27 عدد از نمایش نامه او در زمینه کودک و نوجوان به چاپ رسیده است، همچنین وی دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکتری)از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 87 است.

 

دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» اظهار کرد: ستاد جشنواره تصمیم گرفت جوایز بخش بین الملل نمایش نامه نویسی «جیگی جیگی» در بخش کودک به نام  داوود کیانیان و بخش نوجوان را به نام حمید قلعه‌ای نام گذاری کند.

 

برومند با بیان اینکه برای آشنایی بیشتر با این دو هنرمند قرار شده هشت نمایش نامه از این دو هنرمند توسط گروه های حرفه ای خوانش شود، گفت: این خوانش ها از 21 بهمن آغاز می شود و تا 25 فروردین سال 97، هر شنبه در تئاتر مستقل اجرا می شود.

 

وی افزود: 21 بهمن ماه اولین خوانش بخش جنبی جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» نوشته حمید قلعه ای با عنوان «صدای من کجاست؟» کاری از گروه «هامش» و به کارگردانی سهیل سهیلی در تئاتر مستقل مشهد اجرا شد.

دبیر جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی» اظهار کرد: 28 بهمن ماه نمایش نامه «گنجشکک اشی مشی» نوشته داوود کیانیان به کارگردانی شاهپور ترکمی سرابی کاری از گروه  «کوچه» اجرا خواهد شد.

 

برومند عنوان کرد: «کچل مچل»، «آخرین پر» و «شاهزاده ای که نمی خندید» سه نمایش نامه دیگری از حمید قلعه ای هستند که به ترتیب به کارگردانی جواد رحیم زاده، عادل توکلی و شاهپور مهاجر خوانش  می شوند.

وی بیان کرد: نمایش های «زنده باد نمایش»، «سلام بر حسی» و «نقابدار» سه نمایش نامه داوود کیانیان است و به ترتیب به کارگردانی امیر بشیری، حمید کیانیان و عباس جانفزا، خوانش خواهند شد.

 

لازم به ذکر است؛ جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی «جیگی جیگی»، دوم تا دهم اردیبهشت 1397 در مشهد برگزار می شود.

 

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار