موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
1383
۲۵ مرداد ۱۳۹۵

بی‌‌نصیب ماندن شهرستان مرزی جلفا از تنها مهدکودک قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: شهرستان جلفا، شهرستانی مرزی است که با توجه به علاقه‌مندی مردمانش بخصوص کودکان به یادگیری قرآن به خاطر کم‌‌توجهی مسئولان تا به حال نتوانسته مهدکودک قرآنی را در این منطقه تأسیس کند و با مشکل صدور مجوز روبرو است.

به گزارش کودک پرس  ابوالفضل رضایی، مدیر مؤسسه نورالقرآن ارس شهرستان جلفا، با بیان اینکه این مؤسسه از سال ۹۱ با گرفتن مجوز از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: مؤسسه نورالقرآن به عنوان تنها مؤسسه قرآنی در این شهرستان فعالیت‌ می‌کند و تا به الان توانسته است قرآن‌آموزانی از سنین مختلف تربیت و  موفقیت‌های خوبی را به دست آورد.
رضایی که خود از قرآنیان شهرستان است با اشاره به اینکه از ۱۴ سالگی یادگیری قرآن را آغاز کرده است و از همان زمان در زمینه تدریس قرآن دستی داشته است، افزود: از همان ابتدا که در راه قرآن قدم برداشته است توانسته رتبه خوبی را در مسابقات استانی در رشته قرائت قرآن کسب کند و همچنین رتبه سوم مسابقات قرآن مناطق آزاد را نیز در پرونده کاری خود دارد.
مدیر مؤسسه نورالقرآن ارس در ادامه با بیان اینکه این مؤسسه تمامی گروه سنی را تحت آموزش خود دارد، خاطرنشان کرد: می‌توان به جرأت گفت که اکثر قرآن‌آموزان مؤسسه نورالقرآن ارس با حضور در مسابقات مختلف قرآنی به نتایج و رتبه‌های خوبی  دست پیدا کرده‌اند.
وی افزود: در ادامه فعالیت این مؤسسه در سال ۹۳ با توجه به اینکه کودکان زیادی آموزش قرآن می‌دیدند و همچنین اصرار خانواده‌های آنها تصمیم بر آن گرفتیم تا مهدکودک قرآنی را در این شهرستان، که شهرستان مرزی است و از لحاظ مراکز قرآنی مهجوریت دارد،  راه‌‌اندازی کنیم.
رضایی در ادامه با اشاره به اینکه درخواست تأسیس مهدکودک قرآنی را به اداره بهزیستی شهرستان جلفا ارائه کردیم،‌ اظهار کرد: با دادان این درخواست موظف شدم تا یک دوره تربیت مربی قرآن را در شهر تبریز که حدود ۱,۵ ساعت با شهرستان جلفا فاصله دارد بگذرانم. با تمام سختی‌ها و مسافت دور در این دوره‌ها شرکت کرده و توانستم در تیرماه ۹۴ این دوره را به پایان برسانم.
وی افزود: بعد از گذراندن دوره تربیت مربی بنا به دستور رئیس اداره بهزیستی شهرستان جلفا پیگیر موارد دیگر ازجمله(آزمایش اعتیاد، گرفتن سوء پیشینه و ….) شدم و با طی کردن تمامی این مراحل روزی که برای گرفتن نامه مجوز تأسیس مهدکودک قرآنی مراجعه کردم با کمال ناباوری متوجه شدم که تنها و تنها به‌دلیل نداشتن کارت پایان خدمت مجوزی برای من صادر نشده است.
مدیر مؤسسه نورالقرآن ارس تصریح کرد: بعد از اینکه برای ندادن مجوز آن هم فقط به‌دلیل نداشتن کارت پایان خدمت اعتراض کردم رئیس اداره بهزیستی شهرستان گفت باید شخص دیگری(خانم یا آقا) معرفی کنید تا مجوز را به نام ایشان صادر کنیم، بنده هم یک نفر از قرآن‌آموزان خانم مؤسسه نورالقرآن را معرفی کردم و ایشان هم تمامی مراحلی را که قبلاً بنده طی کرده بودم را طی کرد و منتظر شدیم تا دستور صدور مجوز آماده شود.
رضایی ادامه داد: بعد از اینکه مدتی از درخواست مجدد صدور مجوز گذشت، رئیس اداره بهزیستی شهرستان جلفا گفت ما درخواست شما را به اداره بهزیستی استان می‌فرستیم تا نتیجه نهایی از سوی آنها اعلام شود و ما همچنان چشم‌‌انتظار مجوز این مهد کودک قرآنی ماندیم.
وی با اشاره به اینکه بعد از طی کردن تمامی این مراحل تا آماده شدن مجوز تأسیس مهد کودک قرآنی ما به‌دنبال مکان مناسبی بودیم،‌ افزود: با توجه به اینکه شهرستان جلفا، شهرستانی مرزی است بنابراین تعداد خانه‌های مسکونی آن هم نسبت به دیگر جاها کمتر است و در واقع پیدا کردن مکانی که از لحاظ بتواند پاسخگوی نیاز قرآنیان آن هم کودکان قرآنی باشد سخت بود و همین امر موجب شد تا ما برای پیدا کردن مکان مناسب وقت بیشتری صرف کنیم، خلاصه به هر طریقی بود خانه‌ای نوساز را پیدا کردیم و از هر لحاظ چه موقعیت مکانی و چه مسافتی همه جوره بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این مکان بهترین مکان برای تأسیس مهدکودک قرآنی است.

235232_786

مدیر مؤسسه نورالقرآن ارس اظهار کرد: با تمام مشکلاتی که برای گرفتن مجوز مهدکودک قرآنی متحمل شدیم تمام امیدمان این بود که دیگر کارهای خوب پیش رفته و می‌توانیم به زودی به خواسته خود برسیم ولی از قضا بعد از اینکه ساختمان مورد نظر را به رئیس اداره بهزیستی جلفا نشان دادیم بازهم ایراداتی از ساختمان گرفت و از دادن مجوز سرباز زد.
رضایی در ادامه افزود: بعد از اینکه رئیس سازمان بهزیستی مشاهده کرد که ما تحت هیچ شرایطی از درخواست خود کوتاه نمی‌آییم و همچنان مصر هستیم که تنها مهد کودک قرآنی را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم در جواب پاسخی داد که جز افسوس خوردن چیزی را عایدمان نکرد.
وی در ادامه با اشاره به پاسخی که از رئیس بهزیستی شنید، اظهار کرد: رئیس سازمان بهزیستی جلفا در مقابل این همه تلاش و دغدغه ما قرآنیان برای دریافت مجوز گفت، رک و پوست کنده می‌گویم در محلی که شما ساختمان مهدکودکتان را انتخاب کرده‌اید مهدکودک دیگری نیز هست که رئیسش از آشنایان استاندار و شهردار است و به همین دلیل ما نمی‌توانیم مجوزی برای شما صادر کنیم چون در کار مهدکودک مذکور اختلال ایجاد می‌کند. با شنیدن این پاسخ کاری جز افسوس‌خوردن نداشتیم و این موضوع موجب آزده‌خاطر شدن قرآنیان شهرستان شد ولی در مقابل کاری از دستمان برنمی‌آمد.
مدیر مؤسسه نورالقرآن ارس خاطرنشان کرد: با تمام این بی‌مهری‌ها زمانی که متوجه شدیم دیگر کاری از دستمان برنمی‌آید و دستمان به جایی بند نیست به امام جمعه شهرستان که از ابتدای امر در جریان تمام اتفاقات بود متوسل شدیم و از ایشان خواستیم که در این راه یاری‌گرمان باشد.
رضایی با اشاره به اینکه امام جمعه شهرستان جلفا وقتی متوجه شد تمام تلاش‌های ما برای دریافت مجوز بی‌نتیجه مانده است، تصمیم به همکاری با ما گرفت، افزود: وی با حضور در اداره بهزیستی شهرستان با بیان اینکه به عنوان شخصی که متولی فرهنگی است و مشغول به فعالیت‌ است خواستار شد تا با درخواست ما موافقت کنند در مقابل رئیس بهزیستی گفت ما بروی این قضیه فکر و بعدا پاسخ می‌دهیم.
وی ادامه داد: فردای روزی که درخواست امام جمعه مطرح شد، وقتی دوباره به اداره بهزیستی مراجعه کردم، رئیس این سازمان گفت حالا که حرفهای ما برای شما ارزش ندارد و دیگران را واسطه می‌کنید بهتر است برای دریافت مجوزتان به دفتر امام جمعه مراجعه کنید و کارتان را از ایشان جویا شوید و با عصبانیت اظهار کرد: ما دیگر به هیچ عنوان برای شما مجوزی صادر نمی‌کنیم. این بود پاسخ اول و آخر رئیس سازمان بهزیستی جلفا به درخواست ما قرآنیان این شهرستان برای تأسیس تنها مهدکوک قرآنی شهرستان.
مدیر مؤسسه نورالقرآن ارس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که اداره بهزیستی شهرستان جلفا تجدیدنظر کند و برای صدور مجوز برای تنها مهدکودک قرآنی این شهرستان تلاش مضاعفی داشته باشد و با این کار دل قرآنیان را شاد کند و بیش از این کودکان این شهرستان مرزی را که با هزار آمال و آروز قدم در این راه نهاده‌اند را چشم‌انتظار نگذارد.

 

 

منبع:   ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار