138106
۱۵ بهمن ۱۳۹۶
مدیرکل بحران استان کرمان خبر داد؛

آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهبنان/ هیچ کودکی در اثر سرما فوت نکرده است

مدیرکل بحران استان کرمان شایعات قطع وام روستایی برای بازسازی منازل زلزله‌زده کوهبنان و فوت کودک ۶ ساله ناشی از سرما را رد کرد و گفت: هم اکنون در کوهبنان ۷۹۳ تشکیل پرونده، ۲۲۴ قطعه آوار برداری، ۱۳۴ صدور پروانه انجام و ۱۵۰ کانکس در میان خانوارها توزیع شده و براساس مصوبه دولت بازسازی و تحویل منازل تخریب شده کوهبنان صورت می‌گیرد.

به گزارش کودک پرس ، محمد باژیان، مدیرکل بحران استان کرمان در مورد آخرین وضعیت بازسازی منطقه زلزله زده کوهبنان اظهار کرد: روز گذشته رئیس جمهور و اعضای هیات دولت ضمن بازدید از منطقه راور و روستای جور در جریان مراحل بازسازی و مقاوم سازی مناطق زلزله زده کرمان قرار گرفتند و همچنین وزیر کشور نیز در منطقه کوهبنان حضور یافته و ضمن بازدید از منطقه با مردم نیز صحبت کردند. جلسه شورای اداری بحران نیز به صورت مشترک برگزار شد و مصوباتی در این جلسه به تصویب رسید.

وی در مورد ارائه تسهیلات بازسازی مسکن که پیش از این نوبخت اعلام کرده بود، افزود:‌ برخی شایعات مبنی بر قطع وام روستایی در مناطق زلزله زده صحت ندارد، این تسهیلات به صورت وام روستایی به مبلغ 35 میلیون تومان است که 5 میلیون تومان آن نیز به صورت وام بلاعوض تعلق می‌گیرد همچنین وام شهری نیز 45 میلیون تومان است که 5 میلیون تومان آن بلاعوض است.

 

باژیان ادامه داد: این مصوبه ابلاغ و در حال اجرایی شدن است، حتی بسیاری از مردم در حال تکمیل پرونده هستند و در روستای گورک بازسازی 7 منزل مسکونی آغاز شده است.

مدیرکل بحران استان کرمان یادآور شد: هم اکنون در کوهبنان 793 تشکیل پرونده، 224 قطعه آوار برداری، 134 صدور پروانه انجام و 150 کانکس در میان خانوارها توزیع شده است، همچنین در شهر کوهبنان 150 و در روستا 97 کانکس توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز نیاز به کانکس در منطقه کوهبنان وجود دارد، افزود: البته برخی هنوز آوار برداری نکرده‌اند و یا در این شرایط تمایلی به آواربرداری ندارند،‌ براساس برآوردهای صورت گرفته به یک هزار کانکس نیاز داریم که تاکنون300 کانکس به ما اختصاص داده شده و هنوز 700 کانکس دیگر کمبود داریم.

 

باژیان ادامه داد: این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید و قرار شد بنیاد مسکن آن را تامین کند. هم اکنون برخی از افراد منازل مقاومی دارند اما به دلیل نگرانی از بروز حادثه در چادر زندگی می‌کنند.

مدیرکل بحران استان کرمان در مورد خبر فوت یک کودک 6 ساله براثر بیماری و سرما در منطقه کوهبنان گفت: خوشبختانه در بررسی‌هایی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در منطقه صورت دادیم هیچ گزارش فوتی از کودک نداشتیم و حتی تعداد مصدومان زلزله هم بسیار کم بود و در روزهای ابتدایی به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

 

به گزارش آنا، اول دی ماه ۹۶ زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر کوهبنان در استان کرمان را لرزاند و خانه‌های خشتی مردم در ۲۷ روستای این منطقه را ویران کرد.

 

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار