137870
۱۴ بهمن ۱۳۹۶
نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر مشهد عنوان کرد؛

نقطه ضعف آثار نویسندگان نسل جدید کودک و نوجوان

حمید قلعه‌ای نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر مشهد نقطه ضعف آثار نویسندگان کودک و نوجوان را اینطور عنوان کرد: نویسندگان نسل جدید کودک و نوجوان تکنیک خوبی دارند اما از خواسته‌های بچه‌ها اطلاع کافی ندارند.

به گزارش کودک پرس ، حمید قلعه‌ای اظهار کرد: به نظر من در این سال‌ها نمایشنامه‌های زیادی در زمینه کودک و نوجوان نوشته‌اند، نویسندگان جوان تلاش می‌کنند تا کارهای تازه را به روی صحنه بیاورند.

وی با بیان اینکه نمایشنامه‌نویس کودک و نوجوانان بااستعداد استان نویسندگان خوبی هستند، افزود: اما این استعدادها با گوهر تعهد نسبت به یک کودک و نوجوان آمیخته نشده که با یک رسالت برای این قشر کار کند و تزئین شود.

نویسنده و کارگردان تئاتر مشهد ادامه داد: به نظر من گاهی نویسنده جوان به موضوع بچه‌های دهه شصتی نگاه می‌کند و یا نگاه‌هایی دارند که ارتباطی با کودک و نوجوان ندارد.

 

قلعه‌ای اضافه کرد: گاهی به نظر می‌رسد مسائل بچه‌ها در این زمان و این شرایط بسیار متفاوت‌تر از نگاه ما است و به نظر می‌رسد گاهی نویسندگان تئاتر کودک و نوجوان از آن‌ها دورند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه من معلم بازنشسته هستم اما هنوز با بچه‌ها ارتباط دارم و می‌دانم آن‌ها چه نیازهایی دارند و چگونه فکر می‌کنند، ترس‌ها و اضطراب‌هایشان چیست.

 

این پژوهشگر تئاتر مشهد اضافه کرد: نوشته‌های این نسل از نویسندگان را که نگاه می‌کنم می‌بینم، نویسنده تکنیک خوبی دارد اما از محتوا و فضای بچه‌ها دور هستند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار