137043
۰۹ بهمن ۱۳۹۶
در دهه فجر؛

اولین مرکز سیار کانون پرورش فکری روستایی نهبندان افتتاح می‌شود

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه در کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، گفت: اولین مرکز سیار کانون پرورش فکری روستایی نهبندان در دهه فجر افتتاح می‍‌شود.

به گزارش کودک پرس ، طاهره حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب اسلامی هدیه ارزشمند خداوند به ملت ایران است و نسل امروز اگر مستقیم در جریانات انقلاب حضور نداشتند اما با روحیه ولایتمداری فرصت خوبی دارند و انقلاب را حفظ می کنند.

وی بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان های انقلاب اسلامی و افزایش نشاط و هویت ایرانی اسلامی در آنان تاکید کرد و افزود: دهه فجر و جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید هرساله باشکوه و با حضور مردم برگزار شود.

مسئول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه های دهه فجر امسال متناسب با دهه فاطمیه اجرا می شود، گفت: خلاقیت در برنامه های کودکان و نوجوانان لحاظ شده است.

حمیدی با اشاره به برگزاری بیش از 500 برنامه در کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، گفت: در حال حاضر 33 هزار نفر در مراکز کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضویت دارند.

وی به فضاسازی هنرمندانه برای استقبال از مراکز کانونهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با ورود امام خمینی (ره) به میهن «زنگ انقلاب» در کانونها پرورشی فکری نواخته می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به افتتاح اولین مرکز سیار کانون پرورش فکری روستایی شهرستان نهبندان، بیان کرد: این مرکز سیار 25 روستا را پوشش خواهد داد.

حمیدی با بیان اینکه عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در کانون های پرورش فکری در دهه فجر امسال انجام می شود، افزود: برگزاری ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان، معرفی پرتال کودک به خانواده ها، معرفی امام خمینی(ره) به کودکان، برپایی نمایشگاه تولیدات کانون و برگزاری نشست های فاطمه شناسی از دیگر برنامه های اجرایی در دهه فجر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی از برگزاری صبح شعر و جلسات بحث آزاد با موضوع بصیرت انقلابی و زندگی فاطمی خبر داد و گفت: گارگاه نمادشناسی پرچم جمهوری اسلامی ایران در  طول ایام دهه فجر برگزار می شود.

حمیدی ادامه داد: برگزاری نمایش عروسکی، دیدار با خانواده شهدا، خاطره گویی مادران شهدا، تجلیل از اعضای فرهنگی، هنری و ادبی (بیش از 15 موفقیت بین المللی در عرصه های فعالیت های هنری اعضای کانون استان کسب کردند) در این ایام الله انجام می شود.

وی برگزاری فستیوال عکس و فیلم کودک، محفل انس با قرآن هدیه به روح امام راحل، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی توسط والدین کودکان مهدکودکها، افتتاح نمایشگاه زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و محوریت نقش حضرت زهرا در مبارزه با استکبارستیزی و غباروبی گلزار شهدا را از دیگر برنامه های اجرایی در دهه فجر امسال اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی از آغاز به کار طرح « سفر کتاب» به منظور تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه خبر داد و افزود: همچنین ایستگاه نقاشی و کاردستی و عکاسی با عنوان «تجلی حضور» در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن برگزار می شود.

حمیدی با بیان اینکه نشست تخصصی جوانان، خودباوری در سایه ولایت فقیه، جوانان ولایی طلایه داران نوین اسلام در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد، گفت: در سطح استان 12 مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 12 کتابخانه سیار وجود دارد.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار