133550
۲۰ دی ۱۳۹۶

شناسایی ۳۵۹ کودک مضطرب در بیرجند

تاکنون ۳۵۹ کودک ۵ تا ۶ ساله دچار اضطراب از ابتدای اجرای طرح غربالگری اضطراب در مهدهای زیر پوشش بهزیستی شهرستان بیرجند، شناسایی شدند.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل بهزیستی استان گفت: این کودکان برای مشاوره به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع شدند.

عرب نژاد از وجود 50 مهد شهری در بیرجند خبرداد و افزود: براساس اطلاعات بدست آمده در بیرجند تاکنون 491 کودک سالم و 359 نفر دچار اضطراب تشخیص داده شدند.

وی با اشاره به فعالیت 279 مهد و روستا مهد زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی گفت: قرار است طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال برای 2 هزار و 500 کودک در 143 مهد شهری استان اجرا شود که تاکنون تنها آمار مربوط به شهرستان بیرجند مشخص شده و سایر شهرستانها در دست بررسی است.

 

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه در صورت همکاری آموزش و پرورش این طرح در مهدهای زیر پوشش این سازمان هم اجرا می شود افزود: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

اضطراب یک حالت خلقی است که فرد احساس ناخوشایند و اغلب مبهم همراه با ترس، نگرانی و دلواپسی میکند و یا دچار تپش های جسمانی می شود.

 

اگر مشکلات اضطرابی کودکان درمان نشود می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد که بهزیستی از طریق اجرای طرح غربالگری اضطراب با کمک مشاوره های روانشناختی، بازی درمانی کودکان، قصه گویی و راهنمایی والدین اضطراب آنان را درمان می کند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار