133530
۲۰ دی ۱۳۹۶
علی خداویسی؛

تبیین مضرات قاچاق کالا برای نسل نوجوان و جوان باید بنیانی باشد

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان از علاج ریشه‌ای و اساسی برای مقابله با این امر اشاره کرد.

به گزارش کودک پرس ، علی خداویسی در نشست مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرایی کردستان اظهار کرد: همه با مفاهیم و مضرات قاچاق کالا و ارز آشنایی داریم و اگر دید توسعه نسبت به کشور داشته باشیم در سالهای آینده پیشگیری از قاچاق کالا ملموس خواهد شد.

وی افزود: ۹۰ درصد قاچاق کالا در کشور کشف نمی‌شود و تنها کاری که باید کرد پیشگیری است و مقابله به هیچ عنوان کارساز نیست.

وی با اشاره به ابعاد توسعه گفت: یک بعد اقتصادی است که منجر به ایجاد رفاه در جامعه می شود و بعد دیگر اجتماعی و فرهنگی است که رفاه و در نهایت سعادت جامعه را به دنبال دارد.

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: مادران و بانوان سکاندران سرمایه‌های اجتماعی کشورند و به بچه‌ها باید آموخت که باید آبرودار زندگی کنند.

خداویسی با اشاره به نقش نظام آموزشی کشور در آموزش جوانان برای آشنایی با مضرات قاچاق کالا خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نیز باید در راستای آموزش و تربیت درست آنها بکوشد تا دانش‌آموزانی خلاق نه تقلیدکار بار بیاورند و بتوانند در تولیدات آینده مملکت نقش موثری ایفا کنند.

وی آموختن استفاده از مصرف کالای داخلی برای جلوگیری از ضرر زدن به اقتصاد کشور توسط مادران به فرزندان را ضروری خواند و گفت: مادران باید معضلات قاچاق کالا را برای فرزندان بازگو کنند و آنها را با مضرات قاچاق آشنا کنند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم کشور از معضل قاچاق رهایی یابد نیاز به کار اساسی و ریشه‌ای و آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان است.

خداویسی با بیان اینکه باید در چشم‌انداز توسعه، به مقوله پیشگیری از قاچاق کالا در ابعاد فرهنگی و اجتماعی توجه می‌شد، عنوان کرد: در چشم‌انداز توسعه ما نگاهمان به بعد مادی توسعه بوده است در حالیکه بعد اجتماعی و فرهنگی توسعه باید مدنظر قرار گیرد.

جانشین دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: دولت به تنهایی توان شفاف‌سازی و آگاهی‌سازی جامعه ندارد و باید والدین در این راستا کمک کنند.

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار