132864
۱۸ دی ۱۳۹۶

برگزاری کارگاه پرده‌خوانی در مجتمع امام خمینی(ره)

کارگاه آموزش پرده‌خوانی ویژه مربیان مهدکودک‌های شهر مشهد در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، کارگاه آموزشی پرده‌خوانی ویژه مربیان شرکت‌کننده در جشنواره غنچه‌های امید در مجتمع فرهنگی-هنری امام خمینی(ره) وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که بیش از 70 مربی کودک از جشنواره غنچه‌های امید حضور داشتند، روش‌های پرده‌خوانی برای کودکان پیش دبستانی و مهد کودک آموزش داده شد.

محمد جهان‌پا؛ مربی این کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری آن گفت: در آستانه شهادت امام رضا(علیه‌السلام) پرده‌ای با فضای قهوه‌خانه‌ای توسط استاد حمیدی و با موضوع داستان‌هایی از زندگانی امام رضا(علیه‌السلام) طراحی و توسط پرده‌خوان‌های آموزش دیده، به صورت هم‌زمان در 10 استان کشور اجرا شد.

وی افزود: افزود: با توجه به استقبال خوب مخاطبان از این برنامه فرهنگی و همچنین تقارن آن با جشنواره غنچه‌های امید، پیشنهاد شد این پرده‌ی طراحی شده در اختیار مربیان کودک قرار گیرد تا با مهارت پرده‌خوانی که برای کودکان جذابیت بسیاری دارد آشنا شوند.

جهان‌پا تصریح کرد: کارگاه آموزشی پرده‌خوانی به منظور آموزش اصول و مبانی این هنر اصیل ایرانی به مربیان کودک برگزار شده است و در آن مختصری از تاریخچه پرده‌خوانی و شیوه اجرای آن برای کودکان بیان شد.
وی ادامه داد: در این کارگاه، طومار و متن پرده‌خوانی زندگی امام رضا(علیه‌السلام) در اختیار مربیان کودک قرار گرفت و شرکت‌کنندگان با چگونگی نقل داستان‌های گنجانده شده به روی پرده از جمله داستان حدیث سلسله‌الذهب و داستان برادری و برابری به گونه‌ای که متناسب با سن کودکان باشد، آشنا شدند.

مدیر گروه هنری جلوه هشتم افزود: وقتی یک ماجرای تاریخی با زبان قصه و داستان و همراه با تصویر برای بچه‌ها روایت شود، در حافظه بلند مدت آن‌ها ماندگار شده و کودکان پیام داستان را بهتر دریافت می‎‌کنند.

وی ابراز کرد: یک مربی کودک در اجرای پرده‌خوانی برای کودکان باید سعی کند آن‌ها را با خود همراه کند تا برنامه‌اش جذابیت داشته باشد. در کارگاه پرده‌خوانی تا حدودی این مهارت به مربیان آموزش داده شد.
گفتنی است؛ سومین جشنواره غنچه‌های امید ویژه مربیان کودک با مشارکت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در دو بخش نمایش عروسکی و پرده‌خوانی در حال برگزاری است.
 

 

منبع: آستان نیوز

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار