131942
۱۳ دی ۱۳۹۶
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

اجرای طرح «نیک» در بیرجند و قاین/ نماز صبح در ۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی اقامه می‌شود

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی از اجرای طرح «نیک» (نماز یاوران کودک) با همکاری اداره بهزیستی خبر داد و گفت: این طرح با حضور ۸۰ مربی مهدکودک‌های این دو شهرستان در ۲۰ و ۲۱ دی ماه اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام حسین کمیلی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: ۲۰ و ۲۱ دی ماه، دوره آموزشی ویژه ۸۰ نفر از مربیان مهدکودک های شهرستان های بیرجند و قاین برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با عنوان طرح «نیک» (نماز یاروان کودک) با همکاری اداره بهزیستی اجرا می شود،‌ افزود: مدرس این دوره های آموزشی حجت الاسلام سجادی نیا از اساتید مرکز تخصصی نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تصریح کرد: قرار است در این دوره آموزشی شیوه های دعوت کودکان به نماز، آداب و اسرار نماز ویژه مربیان و شیوه بیان احکام توسط معلم به نونهالان و خردسالان بیان شود.

وی همچنین به اجرای طرح آموزشی ویژه مربیان سوم ابتدایی (مدارس دخترانه) در شهرستان طبس در ۴ و ۵ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در این دوره آموزشی، مربیان بخش های دیهوک و عشق آباد نیز حضور دارند و آداب و اسرار نماز، شیوه های بیان احکام، تصحیح قرائت نماز و دعوت دانش آموزان به نماز را فرا می گیرند.

 

وی یادآور شد: همچنین در این روز، گردهمایی ائمه جماعات مدارس شهرستان طبس و دوره توانمندسازی ویژه مدیران دستگاههای اجرایی نیز در شهرستان طبس برگزار می شود.

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ نشست خانواده با موضوع نماز در سطح استان برگزار شده است و ۵۰ نشست دیگر تا پایان امسال برگزار خواهد شد، افزود: همچنین ۵۰ نشست دانش آموزی نیز در زمینه نماز برگزار شده است و تلاش می شود ۵۰ نشست دیگر نیز تا پایان سال جاری برگزار شود.

وی یادآور شد: ۱۶ نشست با عنوان نقش نماز در زندگی زوج های جوان نیز در سطح استان خراسان جنوبی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی نماز صبح اقامه می شود، افزود: ارتقا و تبلیغ در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جماعت صبح در سطح مساجد استان امسال با قوت هرچه بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ مسجد جدید برای اقامه نماز صبح اقدام کرده اند، گفت: بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان، در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه خراسان جنوبی نیز نماز جماعت برگزار می شود که از این تعداد ۵۰۰ نماز جماعت توسط روحانیون و مابقی توسط همکاران فرهنگی اقامه می شود.

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار